Stekpanna med keramisk beläggning.

Lovisaleonora

Trådstartare
Urtrött på alla teflonpannor som efterhand förpestar maten med beläggningen.

Har någon av er en stekpanna av typen Capere (Claes O) eller Ceramicore (känd från tv)? Och vad tycker ni om dem?

Det kan vara dax att uppdatera i skåpet...
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Jag är själv intresserad.
Funderar lite på de där som heter eco (?) någonting från OBH Nordica.
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Köp en riktig gjutjärnspanna istället. Det finns helt enkelt ingenting som är bättre.
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Gjutjärnspannor e fantastiskt!! Använder inget annat. Fast jag är också sugen på en emaljerad, men i stekgrytemodell!

/LL
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Jag går med i kören om gjutjärnspanna!
Har levt mer eller mindre hela mitt liv med dessa hopplösa tunna teflonpannor som blir skeva och teflonet släpper.
För 3 år sen fick jag en gjutjärnspanna av min sambo och den älskar jag och vårdar ömt och svär så fort jag ska steka hos andra och bara har teflon att tillgå!
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Nu har jag 7 st gjutjärnspannor, tråden handlar om de pannor som har keramisk beläggning.
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Vi har den från OBH och den är 100000 ggr bättre än en teflonpanna! Det behövs knappt nåt fett och jag har inte lyckats bränna något alls i den än, detta trots att jag lagar mat med en 1½åring bredvid mig ;) Den kan ta lite längre tid att värma upp än en teflonpanna men när värmen är där så går det utan problem :) Toppenbra!
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Det är den jag lutar åt just nu, bra erbjudande på just OBH´s och det är ju ändå inte ett helt okänt märke. Tack för svar!
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Funkar den på induktionshäll med? Teflonpannorna på jobbet tar slut efter nån månad och gjutjärnspannorna förstörs av att folk försöker köra dem i diskmaskinen eller alltid kör med massor av diskmedel när det diskas. :crazy:
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Vi har ju vanlig spis men jag har för mig att det stod på att den ska funka på induktion. Om du verkligen vill veta så får jag ta hem den till föräldrarna och testa där :D

Angående diskning av den så brukar det räcka att torka ur den med papper ganska direkt. Det är bara om jag gjort en pastasås eller inte rengjort den på en gång som det behövs vatten.
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Jag gillar handtaget på den också. Ett rejält gummihandtag som inte blir varmt. Har för mig att det ändå ska vara ugnssäkert :) men det är inget vi testat än.
 
Sv: Stekpanna med keramisk beläggning.

Funkar den på induktionshäll med? Teflonpannorna på jobbet tar slut efter nån månad och gjutjärnspannorna förstörs av att folk försöker köra dem i diskmaskinen eller alltid kör med massor av diskmedel när det diskas. :crazy:

Den fungerar på induktionshäll! När vi köpte spis med induktionshäll nyligen fick vi byta ut alla våra pannor utom en. Köpte då OBH-s variant på stekpanna och är MKT nöjd med den!!!

Eftersom vi behövde köpa många pannor samtidigt (och dessutom hade inköpet av själva spisen) kollade vi runt en hel del på priserna på olika ställen. Och det visade sig skilja oväntat MYCKET!!! Allra bästa priset på denna + några andra pannor hittade vi på Elgigantens hemsida. Då beställde vi så att vi fick hämta ut dem i butiken. Och det blev betydligt billigare än att köpa dem direkt i Elgigantens butik, i andra webbutiker eller på Åhléns eller Cervera. Kan ju inte garantera att det är så nu - men jag definitivt kolla runt lite om jag var du!

(Just vid det tillfället hade Åhléns t ex 20 % rabatt på dem - men det hade ändå blivit dyrare att köpa där eftersom deras ord pris var så mycket högre.)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ När ska man göra det egentligen? Vad är depression och vad är normal buckla i livets väg? Jag har så länge jag kommer ihåg alltid...
Svar
13
· Visningar
2 484
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp