Steel Joint

M

maisan

Finns det nån här som ger det till sin häst? Och har ni märkt ngn skillnad på hovarna? ger ni ngt mer än Steel Joint eftersom det inte innehåller tillräckligt av tex b- o e-vitamin?
Funderar på att börja med det eftersom min pålle har dålig hovkvalitet o stela leder.

Sv: Steel Joint

Fodrar inte med det själv, men vill bara påpeka att det innehåller väldigt mycket kalk och lite fosfor. Tänk på att hålla koll på kvoterna där! :)

Sv: Steel Joint

Jag fodrar inte med det själv men vet två som gör det. Den ena har ett halvblodssto som haft dåliga hovar, hon har märkt stor skillnad på några månader. Min andra kompis har 8 ponnyer i varierande ålder hon ger steel joint till alla (föl, unghästar, fölston). Hon ger det till de yngre för att de ska vara bra under uppväxten och till fölstona pga lederna, det ena stoet har blivit klart förbättrat i sina leder! Vet inte vad halvblodet får i övrigt. Men ponnyerna får havre, kornkross, lusern, betfor, olja, vitaminer.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Castellini
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 907
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 570
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar