STC´s reglemente!

J

jari

Om en kusk/tränare skadar Travsportens anseende kan ju dennes licens dras in!
Undrar om det inte är dax för STC att agera och åtminstone ge en skarp varning till dom som drar på sig för många anmälningar om djurplågeri etc.

Det är ju som bekant djur vi tävlat med.
Och debatten finns ju om det...
Cirkusarna har ju fått en massa inskränkningar, vill inte att Hästsporten ska bli "nästa".

Vad tycker ni övriga ?

Sv: STC´s reglemente!

jari skrev:
Om en kusk/tränare skadar Travsportens anseende kan ju dennes licens dras in!
Undrar om det inte är dax för STC att agera och åtminstone ge en skarp varning till dom som drar på sig för många anmälningar om djurplågeri etc.

Det är ju som bekant djur vi tävlat med.
Och debatten finns ju om det...
Cirkusarna har ju fått en massa inskränkningar, vill inte att Hästsporten ska bli "nästa".

Vad tycker ni övriga ?
Jag tycker som du ;) men är lite hårdare och tycker det ska räcka med 1 anmälan... :devil:

Absolut!

Nu är det verkligen dags!

STC verkar vara helt tandlösa när samma person skämmer ut sig gång på gång.:eek: Pinsamt!

Jag håller med. Om en person har varit "uppe för diskussion" tidigare och inte förändrar sitt beteende borde denne bli straffad, så det känns...

Den som inte kan behärska sig i drivningsmomentet måste ha sådan självinsikt att han låter bli att köra lopp. Jag tycker det är bättre att förbjuda några få personer att köra lopp än att förbjuda körspö.

Såg ett lindrigare alternativ nu när jag läste ditt inlägg:idea:
Förbjud en sådan kusk från att använda körspö!
Måste vara väldigt enkelt för Utrustningskontrollanten att kolla i uppsamlingsvolten..

jari skrev:
Såg ett lindrigare alternativ nu när jag läste ditt inlägg:idea:
Förbjud en sådan kusk från att använda körspö!
Måste vara väldigt enkelt för Utrustningskontrollanten att kolla i uppsamlingsvolten..
Fast det går ju att driva fult och grovt även utan pisken... tycker det ska vara hårdare straff på att tex rycka hästen i munnen..

Kolla bara vissa drivningar i norge.... inte ser det snyggt ut när de viftar med tömmarna hejvilt.... Å oj vad de kan få in träffar med tömmen sen då...

Tungband borde införas på vissa kuskar också... Lite knepigare för Utrustningskontrollanten dock....

Visst borde STC agera!

peak skrev:
Tungband borde införas på vissa kuskar också... Lite knepigare för Utrustningskontrollanten dock....

Visst borde STC agera!

:rofl: :rofl: säg ahh

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka