Statistik 2010?

Sv: Statistik 2010?

Listan var intressant.. Toppen var lite som jag väntat mig. Dock trodde jag som er andra att Master borde ha fått lite flera ston.
Hur blir det med de ston som bytt hingst efter att inte blivit dräktiga? Noteras det på båda hingstarna eller bara på den senare?

Överraskad o givetvis glad över att Maserati fick 14 ston (varav 13 dräktiga)första året! Superroligt o spännande att se vad det blir till sommaren:laugh:

Hörde nåt om att de inte löst licens? Såg nåt här på buke tidigare..
Nåt med ny licens som inte de hade..

Jag är förvånad över att folk välkjer Vhingstar istället för nya eller beprövade godkända hingstar.

Var glad däremot att mitt tilltänkta val har över 80% i dräktighet.

Mitt tilltänkta hade 100%;)

fast tyvärr bara två ston så jag hoppas verkligen att han är i avel nästa år. Har en hel lista på intressanta hingstar som inte löser licens för att de får så få ston:(

kl
hur kan Weltman ha 100%? Om jag läser rätt så har han 9 betäckta ston och 8 dräktiga.
Någon skrev att Tuschinski hade få ston, men var det inte så att det var svårt att få doser från honom? han var väldigt eftertraktad hemma

Mailade idag ASVH om flera hingstar med felaktiga procentsiffror. Har inte kollat alla men de jag har hittat är
Homme d'Honneur
Marwin
Clearway
Weltman
magini

Ja, det är Bayrons syster som b la lämnat Bisazz e. Bernstein som vann riks på Elmia och blev best in show där. Det blir sista avkomman för Balinesca, så kompisen vill såklart ha sitt isabellsto om det nu blir ett drömföl. Hon har tidigare ett sto f.08 e. Bocelli från Balinesca, men önska kan man alltid;)

Jag hörde att Gränsbo själva också har ett sto dräktigt med Bernstein nu när hans avkommor visat sig så bra på tävlingsbanan i år, jag vet dock ej vilket, men de avlar bara på toppston. Där hoppas man nog däremot säkert på hingstföl.

kl

Kul att Utah har fått ston i år, och fått dräktigt!
Även kul att Bernstein och Totilas funkar så bra på fryst!

Däremot är det ju väldigt synd att Kannan funkar så dåligt :(

Sen kan man ju inte låta bli att fascineras över Irco Menas simmare, stoet måste ju typ vara helt sterilt för att inte bli dräktigt med honom!
Han dog väl -95 så simmarna är minst 15år gamla nu, wow!

Är imponerande med Irco Mena, men jag har för mig att det finns lite specialkrav för att ens få lov att försöka använda honom. Godkänd veterinär av hingsthållaren osv. Mkt bra tycker jag-det är en alldeles för bra hingst för att simmarna ska slösas bort!

När jag pratade med honom, hmm 2008 tror jag det var så var det bara att man inte fick använda vilken frysvette som helst utan bara de som hingsthållaren visste var bra, inga andra krav, men det kanske tillkommit.

Efter det så har jag sett på ett par sidor att andra hingsthållaren rekomenderar vissa stationer till sina fryshingstar om det sen innebär att man måste ta någon av dom eller man får använda någon annan vet jag inte men ingen är väl så dum att man chansar på en station som inte rekomenderas av hingsthållare som sysslar med enbart/mycket fryst.. :angel:

Oavsett om hingsten lever fortfarande eller ej så tycker jag det är kanon att det är så, annars slöar man ju bara pengar åt stoägaren, tid för veterinären och hingsthållaren får tappa hingsten igen vilket innebär mer arbete eller så har värdefull sperma gått till spillo.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
685
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka