Statiskt att klappa katten

Pancakes

Trådstartare
Jag har katt hemma en period nu medan ägarna är på resa. Han brukar mest vilja vara med i soffan utan att bli klappad, men när han väl vill det så blir det så blir det statiskt direkt vilket inte är så himla mysigt. Går det avhjälpa på något sätt?

Spraybalsam fungerar på min katt i alla fall. Dock får man vara noga med att vara på en större matta eller liknande när man sprayar eftersom golvet (speciellt plastgolv) blir snorhalt om det är så att det kommer balsam på det.

Vissa moppar med diskmedel också. Men anti-stat spray fungerar ok ibland. Annars får man väl använda manicken man grundar sig med när man är inne och pillar i datorer :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
433
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 204
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka