• Trav
  • Trådstartare Trådstartare *Maria*
  • Startdatum Startdatum
M

*Maria*

ni som kör ponnytrav, har ni startat? hur har de gått? nästa start? förväntningar inför säsongen? vad tycker ni om pengahandikapp?

mvh/M

Sv: startat?

Jag svarar för mina döttrar... :)

En av dem har gjort en start i år, slutade som diskad...
Samma dotter gör debut med 3-åriga shettishingsten på torsdag och hoppas göra ett bra lopp iaf...
Båda döttrarna startar sedan på Umåker 22 maj med en 3-åring var (ett russ, en shettis).

Förväntningar inför säsongen... Ja det är väl kriteriet som hägrar... :)

Penningahandikapp blir nog bra.. Tidshandikapp gör ju att ponnyn i princip alltid måste gå sitt rekord för att kunna vinna.

Jag får inte köra själv, men ialla fall, har varit på två travdagar med mina två shettisar.

Första gången vann unghästen på hyfsad tid och den äldre blev oplacerad på dålig tid.

Andra gången (nu i helgen som var) så vann unghästen igen :bow: på en hyfsad tid och den äldre blev oplacerad på dålig tid.

Ska iväg på söndag till Östersund och hoppas på att få ha fått igång äldre damen då. (se tråden här på trav om balansering)

Jag tycker pengahandikapp är hyfsat, men det blir hemskt orättvist en del gånger. Bättre med tidshandikapp.

Jenny

Svarar för min grabb Supersvanen.....

Hans första, egna ,ihopsparade häst Piggybank(spargrisen på engelska),är 3år nu.
Hon kvalade in på 30,2.Första starten blev hon 2:a på Solvalla!!gick 32,4,full distans.
Tyvärr fick vi med en övre luftvägsinfektion från den starten..... :(

Så vi har inte kunnat starta,men på söndag försöker vi igen,på Solvalla,och hoppas att den underbara lilla hästen ska få ett fint lopp!

Svanen köpte henne som 6månaders föl,och har gjort allt med henne själv.

http://i2.photobucket.com/albums/y5/strally/SA500431.jpg

jag har startat i ett lopp, ett inspräng. Var igentligen inte meningen att vi skulle startat då ponnyn bara gått två snabbjobb innan men han blev fyra på en tid som var två sek från rekordet :) så jag var jättenöjd. ska starta på söndag i två lopp, ett av dem ser väl ok ut, han kanske kan ta penga och det andra är jätte tufft, men de e bara fem hästar så pengar får jag ju..

tycker det är väldigt orättvist med pengahandicapp. de som inte tjänat några pengar men gått snabba tider vinner ju hela tiden nu...men tids nog så har ju även de tjänat mycket och får hårdare motstånd....men jag gillar tidshandicapp bättre.

Jag får svara för min dotter..... Hon debuterade på Solvalla i söndags. Med hårda förhållningsorder och jättehispig mamma :crazy: :crazy:
Lilltjejen skötte sig suveränt :banana: :) : fixade starterna bra och körde ett felfritt, godkänt lopp.. Gissa om diplomet och medaljen hänger på hedersplats hemma. :D

Jorå, 6 starter har det blivit.... 3 vinster, en 2:a plats och en 4:de plats och hon har sänkt en del.
Satsade på elitloppet men hon gick 2.00.1 i senaste starten... livet är inte rättvist :p

Jag tycker att penninghandicapen är bra, då jag har en häst som sprungit rätt fort men inte tjänat så mycket, men det är ju så ojämnt så jag förstår dom som inte tycker om det....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag undrar hur man gör för att starta enenkel stiftelse/fond. Tänk typen som kan ge små (storleksordning kanske 1000-5000 kr) stipendier...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: glittra
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
32 022
Senast: EmmaBovary
·
Hundträning Hej jag tänkte lära vovven att söka kantareller till nästa säsong. Skulle ni säga att det fungerar bra att lära in på torkade...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: hollypolly
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 17 dressyrekipage står redo för att göra upp i världscupfinalen nästa vecka. Patrik Kittel är kvalad med tre hästar, men inför finalen...
Svar
0
· Visningar
181
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V