starta regional

froggy

Trådstartare
Har en 6årig häst som endast tävlat 2gg tidigare. Det var då 90cm clearround och 1 m avd B. Vi fick två vägringar i första klassen och nollade andra klassen.

Frågan är nu.

Får jag starta en regional tävling på 110cm avd B? Eller måste jag nolla ytterligare en lokal tävling först?

Vad jag har förstått så måste vi nolla 2 avd B klasser el clearround för att få börja rida avd A....

Sv: starta regional

Du får lov att starta utan "kvalificeringsrundor". Att samla nollor gäller endast om du ska starta avd A.

Frågan är däremot hu f*n du tänker??
Det är inte juste mot hästen någonstanns att trycka ut den i en 1,10 klass när den inte tar sig säkert genom 1m.
Det kan bara förstöra!
Se till att ha säkra rundor på en höjd innan du går vidare till nästa.

Du får lov att starta utan "kvalificeringsrundor". Att samla nollor gäller endast om du ska starta avd A.

Frågan är däremot hu f*n du tänker??
Det är inte juste mot hästen någonstanns att trycka ut den i en 1,10 klass när den inte tar sig säkert genom 1m.
Det kan bara förstöra!
Se till att ha säkra rundor på en höjd innan du går vidare till nästa.

Haha lugn och fin nu! Dra inte förhastade slutsatser. Hästen har gått flera felfria pay and jumps och träningar på högre höjder än så. Ville bara vara säker på att jag tänkte rätt kring reglerna. Hästen kommer i lugn o ro få fortsätta på lokalnivå ett tag till.

För guds skull, se till att skriva utförliga TS! :p
Det finns så mycket nötter där ute så man vet inte vad man ska tro ibland?!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar