Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har gjort det. Till att börja med kan man säga att det till stor del beror på var du bor, för Skattemyndigheten verkar tolka detta med hästverksamhet olika i olika delar av landet. Jag har 4 hästar varav 1-2 ston i avel + boxuthyrning och det tyckte de var ok här, men det var inte självklart. Jag fick skriva en lång plan om hur jag tänkt mig verksamheten nu och i framtiden, hur mycket jag beräknas tjäna och hur mkt tid jag lägger på verksamheten.
Skatteregler mm hittar du på www.rsv.se, det gäller samma för hästverksamhet som för annan. Enskild firma är väl det vanligaste tror jag? Annars kan man ju starta olika typer av bolag, handels el AB t ex. Särskilt om man är flera personer.
Det bästa du kan göra tror jag är ringa din lokala skattemyndighet och helt enkelt fråga hur de ställer sig till hästverksamhet, och höra vad de vill att du ska göra. Du får de blanketter som krävs osv från dem också.
går det runt? tjänar du några pengar på det? *nyfiken*
jag funderar på något liknande.. jobbar du med något annat också?
vilka raser avlar du på?
pojkvännen får la tjäna dom stora pengarna så jobbar jag med hästar..
Hästmänniskan
Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hundavel & Ras Om 99% av hundarna på en utställning "åker ut" med Very Good kommer det bara avvisas med "dålig domare". Skynda långsamt, få med folk på...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.