Starta en het häst, bästa startspår i volt??

L

lie

Om man har en het häst finns det ågot spår som ni tycker om bättre att starta med eller tycker ni att det inte spelar ngon roll???

Sv: Starta en het häst, bästa startspår i volt??

*puttar* 9 som läst men ingen som har förslag?!?

Beror så myclet på individen.En del blir lugnare i ryggar tex.

Är hästen het i volten vill man ju gärna ha en rygg så 1 och 2 är inte så roligt, inte heller 8 och 9. Är hästen stressad iväg är ju de snäva spåren inte bra.

3 är oftast ett rätt bra spår. Många heta hästar är lugna i rygg så då är ju bakspår att föredra. Med en het och lite stressad häst kan 10 vara det allra bästa. Men som Lines skrev, det beror helt på individen.

lie skrev:
Om man har en het häst finns det ågot spår som ni tycker om bättre att starta med eller tycker ni att det inte spelar ngon roll???

Individuellt, men min hetsporre har funkat bra bakifrån eller ta ledning och lämna över tidigt.
När jag köpte honom "Kunde han inte starta volt" , men nu vinner han från volt!!

Eller det bästa har ju varit på tillägg, han tar in det på 100m...

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
741
Senast: Amha
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 347
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka