Starkt nagellack/top coat?

iNHALE

Trådstartare
Någon som har tips på bra nagellack/base/top coats som är motståndskraftiga mot slitage? Har ett handgripligt arbete som innebär mycket handarbete med arbetshandskar och skulle vilja hitta nagellack och/eller en top coat som gör att jag slipper lacka om dem var och varannan dag för att undvika att springa runt med halvflagnat nagellack.

Tips någon?

Bästa är att göra gellack. På salong alltså. Mitt lack håller nu i minst fyra veckor!

Om du vill ha vanligt lack så kommer det slitas bort oavsett märke, det du kan göra är att ta på nytt överlack varje eller varannan dag. Då håller det bättre och det går snabbt att bara sätta på överlack. Jag gillar Jessica nails.

Bästa är att göra gellack. På salong alltså. Mitt lack håller nu i minst fyra veckor!

Om du vill ha vanligt lack så kommer det slitas bort oavsett märke, det du kan göra är att ta på nytt överlack varje eller varannan dag. Då håller det bättre och det går snabbt att bara sätta på överlack. Jag gillar Jessica nails.
Har funderat på det. Snål som jag är så känns det dock lite sådär att betala 4-500 kr för salongsnaglar som håller i lite mindre än en månad. Vet dock inte hur kostnaden står sig mot vanligt nagellack som man kanske lägger om 1-2 ggr i veckan beroende på hur fort det slits. Finns det lack som kan hålla sig acceptabelt snyggt i 5 dagar räcker det ju med att man lägger om det en gång i veckan och då borde det bli billigare med vanlig lack än med gellack på salong tänker jag.

Gammal tråd men ändå...

@iNHALE hittade du något? Jag använder sache vite som överlack. Men lacket liksom lossnar i sjok från nageln. Gellack fungerande bra nät gamla depend fanns. Inga av de nya fungerar... :cry:

För dålig kvalité på själva lacket? Jag är också en av de som är jättenöjd med seche vite.

Gammal tråd men ändå...

@iNHALE hittade du något? Jag använder sache vite som överlack. Men lacket liksom lossnar i sjok från nageln. Gellack fungerande bra nät gamla depend fanns. Inga av de nya fungerar... :cry:

Samma för mig. Det spelar ingen större roll vilka lack jag har under.
Jag kör underlack från OPI eller Essie och oftast lack från samma märken för att avsluta med Seche vite. Det skalas av inom någon dag eller två som max.

Gammal tråd men ändå...

Riktiga Depend finns utomlands, det är bara i Sverige det krånglar. Kolla norska sidor, de vet om situationen i Sverige och har lösningar :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 917
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 434
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar