Stärkelse i Mustangs musli senior?

Travarn

Trådstartare
Hur mycket stärkelse är det i mustangs musli senior? Nån här som vet? Letar men hittar ingen info..

Sv: Stärkelse i Mustangs musli senior?

Hur mycket stärkelse är det i mustangs musli senior? Nån här som vet? Letar men hittar ingen info..

23% stärkelse och 5% socker, enligt pc-horse som numera även har värden för socker och stärkelse i den mån tillverkarna lämnat uppgifter!

Lånar tråden!

Någon som vet vilket kraftfoder som har det lägsta värdet stärkelse på marknaden? Det är mer energi jag vill åt.

Gärna också tips på alternativ energikälla utan spannmål i.

Vitafor Derby har 7,6% i stärkelse 10% socker, 12,2 MJ, enda spannmålet som ingår är vete och biprodukten från vete vetekli.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
910
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 907
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025