stark hast.....

M

marbella ryttare

min hast ar riktigt stark i munnen :crazy:...jag har precis kopte henne och forra agarna har ridit henne pa gramantyglar ...
det kanns inte riktigt som min melodi...nagon annan som har tips pa nagot annat hjalpmedel eller losning pa en envis,stark hast som slager lite med huvudet....?? i ovrigt ar hon en parla... :D

Sv: stark hast.....

träna lydnad. Start och stopp. halter och varierande ridvägar. Lite längre tygel, bommar, inte öva samma mönster för länge, variera, korta travsträckor kanske bara 10 steg innan du bryter av osv. Det gäller att få hästen uppmärksam och att den lyssnar.

Sv: stark hast.....

Din häst påminner PRECIS som min ena ponny! Stark, envis & slänger med huvudet! Vi har haft vanligt tränsbett, pessoa, tredelat gummibett, tvådelat gummibett. Inget hjälpte. Men så testade vi hackamore! Och hon går som en gud ;) Går i form, frustar hela tiden, slänger inte med huvudet och svänger när jag vill. Dock kan hon ibland vara lite svår att få stopp på.. Vilket vi försöker åtgärda, så samma sätt som MånFare skrivit. Det går sakta men säkert framåt. Lycka till. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 767
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
Hästvård Min hast har helt plotsligt blivit oridbar. Hon slanger med huvudet och tar konstiga skutt in i trav. Driver man pa lite sa travar hon...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: Kricko_S
·
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
2 003
Senast: Ravishing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama