Stark häst

Ferrari

Trådstartare
Min medryttarhäst är av rubriken att döma en stark tjej.

Men endast från marken! :smirk: Hon är praktiskt taget helt omöjlig att hålla på med ifrån marken.

Hon drar och steppar hela tiden. Och som grädden på glassen så ska hon ledas nu i 2 veckor (vet. order).

Men det tycker inte hon. Full fart framåt är det som gäller hela tiden. Och blir man arg på henne så blir hon arg tillbaka. Det känns som om inget biter på henne. :crazy:

När man rider henne är hon en ängel. Känslig i munnen. Dock inte på uteritter men man känner ändå att man har större koll på hennes rygg. :angel:

Vad ska man göra för att få henne mer lyhörd. Just nu stannar jag henne varje gång det verkar som om hon tänker dra iväg. Det funkar men en halv minut senare drar hon iväg igen. :cool:

Tacksam för alla svar

Sv: Stark häst

en gång i tiden när jag hade en häst som bara ökade fram hela tiden så släppte ja tyglarna, klappade honom på halsen och sa.. duuuuuktig pojke... och då va d liksom inge kul längre för han var bara ute efter själva bråket.... :bump:

du kanske kan tömköra henne annars så du kommer bort från din position bredvid henne...
lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 612
Senast: Stergo
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka