Star Wars: The Old Republic

Merwen

Trådstartare
Någon annan än jag som spelar detta underbara spel? :D Jag tänkte att det isåfall kan vara roligt att ha en tråd att diskutrera spelet i.

Min sambo började spela så fort det släpptes, jag var dock fattig just då så jag kollade på när han spelade ibland istället.:angel: Ska jag vara ärlig så var jag väl inte direkt jätteintresserad från början heller, men detsto mer jag tittade ju mer nyfiken blev jag.

Så jag beställde det och fick det för två dagar sedan, och är redan fast :p
Helt underbart spel! Grafiken, upplägget, allt! Något jag speciellt fastnade för är själva questandet, man blir verkligen insatt i storyn och karaktären utformas efter de val man gör. :laugh:

Jag är sedan tidigare en inbiten wow spelare, men kan utan tvekan säga att jag inte alls är speciellt sugen på att spela wow längre, där man i stort sett bara grindar på ett eller annat vis.

Ni som inte provat, prova! Det är helt awesome! :d
 
Sv: Star Wars: The Old Republic

Jag provspelade det för ett tag se, blev himla fäst vid det - dock vet jag inte om min dator klarar av spelet :(
Är/var även en fastbiten wow-spelare (som inte spelat sen i julas), så förmodligen komerm jag väl köpa det nångång ändå.. :o

Skapde mig en Jedi, av något slag när jag provspelade, kommer inte riktigt ihåg - men är väldigt sugen på att bli en ond Jedi :D

Är det väldigt grafikkrävande?
 
Sv: Star Wars: The Old Republic

Provat lite, tittat mycket. Inte särskilt nöjd.
Tycker inte grafiken är särskilt fin faktiskt.

Känns som de lever mest på att det är byggt på just Starwars, vet väldigt många som är missnöjda. Många har redan lämnat spelet igen.
 
Sv: Star Wars: The Old Republic

Provat lite, tittat mycket. Inte särskilt nöjd.
Tycker inte grafiken är särskilt fin faktiskt.

Känns som de lever mest på att det är byggt på just Starwars, vet väldigt många som är missnöjda. Många har redan lämnat spelet igen.

Jaså? Jämför man grafiken med tex Wow, så är den långt överlägsen, det går egentligen inte ens att jämföra :p Men jämfört med andra liknande spel, rift, aeon mfl, så tycker jag grafikn står sig bra, varken bättre eller sämre. Men som sagt, jag har spelat väldigt mycket wow, och då är det galet stor skillnad.

Vad är de som lämnat spelet missnöjda med? :laugh:
Självklart upplevs nog spelet som bättre om man gillar starwars, men det är inte det som gjort att iallafall jag och de jag känner fastnat för spelet. Det främsta är nog att man kan påverka sin karaktär så mycket, story mässigt. Det är väldigt likt Mass effect. (inte så konstigt kanske med tanke på att dom varit med och gjort spelet:D)

Men jämfört med andra liknande spel tycker jag verkligen det här sticker ut, absolut inte bara ett i mängden i mina ögon :)
 
Sv: Star Wars: The Old Republic

Jag provspelade det för ett tag se, blev himla fäst vid det - dock vet jag inte om min dator klarar av spelet :(
Är/var även en fastbiten wow-spelare (som inte spelat sen i julas), så förmodligen komerm jag väl köpa det nångång ändå.. :o

Skapde mig en Jedi, av något slag när jag provspelade, kommer inte riktigt ihåg - men är väldigt sugen på att bli en ond Jedi :D

Är det väldigt grafikkrävande?

Jag vet faktiskt inte hur pass grafikkrävande det är, jag har en himla bra dator och klarar de flesta spel på högsta grafik. Men jag kan kolla upp när jag kommer hem vilka krav spelet har! :laugh:
 
Sv: Star Wars: The Old Republic

Har själv läst igenom minimumkraven osv - och enligt "can you run it" testet så klarar min dator minimum som jag har - även om jag klarar det så är det inte säkert att det blir bra i längden. Hur mycket lagg det blir osv visar sig ju egentligen inte förren jag testar >.<
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp