Star-Trekk

mahlmt

Trådstartare
Hur är stigläder och sadelgjord fästa på en Star-Trekk? Jag kan inte hitta någon info om detta.
Jag undrar också var Star-Trekk kommer ifrån, vilket land? Finns det någon egen hemsida?
// Linda

Sv: Star-Trekk

Men inte den infon jag söker. Kan inte se via bilderna i heller. Därför ville jag veta om Star-Trekk har en orginalsida från tillverkaren.
// Linda

Star-Trekk tillverkas av Deuber&Partner, i Sverige kanske mest kända för att de tillverkar Bent Branderups sadlar.

Tycker det är lite trist att det så sällan skrivs ut hur långa sadlarna är.
Har man som jag en pålle med ca 42cm i anläggningsyta så vill man knappast ha en sadel på 57 även om trycket inte fördelas hela vägen bak...

Borkan.
Jag rider i en SportsSaddle, som är bra mycket längre än 57 cm, på min lilla arab. Igentligen är den för lång för honom men det funkar ändå.
// Linda

Borkan skrev:
Tycker det är lite trist att det så sällan skrivs ut hur långa sadlarna är.
Har man som jag en pålle med ca 42cm i anläggningsyta så vill man knappast ha en sadel på 57 även om trycket inte fördelas hela vägen bak...

Min hest har 46 cm i anläggningsyta, jag bruker en Star-Trekk med ekstra korte dynor og det fungerer bra :) Star-Trekk kan også lages i kortere modell hvis man betaler litt ekstra.

Vilken/Vilka av Bent-sadlarna tillverkar Deuber&Partner? Jag fick höra att det var olika tillverkare på Bent-sadlarna..?

Jo, fast min är känslig för saker på ryggen överhuvud taget och då om jag har en sadel som ligger ända bak till virvlarna kommer han få nippran! :( Tyvärr!
Sen vill jag gärna kunna använda någon slags sadelväska och det blir ju då oxå helt hopplöst!
Om jag inte hade de ovanstående förutsättningarna att ta hänsyn till skulle jag nog oxå kunna tänka mig en bomlös som är "för lång"

AnneS, jag har sett att stigläderna är fästa i en platta på ryggen men hur är sadelgjordsfästet?
//Linda

Sadelgjordsstropparna är fastsydda ungefär på mitten av den undre sadelkåpan, och fördelar alltså trycket över hela sadeln. Inget band som bara belastar på mitten. Om du PM:ar din emailadress så kan jag maila bilder på hur det ser ut.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 462
Senast: KesoNeso
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
968
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
607
Senast: Exile
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka