Star trekk Espaniola vs. Espaniola de luxe

B

Barren

Jag funderar på att köpa en Espaniola eller en De luxe. Har provridit en Espaniola ett par gånger och tyckte om den. Dock blev jag ostadig i sätet i den. Men är inte heller van att rida bomlöst.

Har haft bomsadlar till hästen men dessa passar under kortare perioder sedan ändrar han sig. Väldigt känslig i ryggen är han. Barbacka gillar han inte när jag är heller. Kan dessa sadlar vara något? Känns som att de har mer sadelkänsla än andra bomlösa på marknaden.

Vilken av dessa två upplever ni som har erfarenhet ger bäst sits åt ryttaren. Hästen har mycket kort sadelläge och är extremt känslig för sätet. Kan ni som har dessa sadlar ge några tips ocg råd så skulle jag bli så glad.:)

Sv: Star trekk Espaniola vs. Espaniola de luxe

Deluxen ger bäst sits. Den är snäppet stadigare eftersom den är bättre uppbyggd, vilket också gör att den är lite smalare i sitsen. Den vanliga Espaniolan är ganska bred i sitsen, vilket givetvis passar en del det också.
De som upplever att de får bakvikt i den vanliga Espaniolan får det inte i Deluxen i min erfarenhet.

Jag har den vanliga Espanoilan, men föredrar att rida i Deluxen.

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: ufot
·
Utrustning Jag måste köpa en bomlös till min ponny igen. Let's face it. Hon gillar det. Ponnyskrälle som både måste ha en dressyrsadel...
2
Svar
34
· Visningar
6 170
Senast: Amha
·
H
Utrustning Hej! jag har läst och letat efter information på nätet och frågat i diverse hästaffärer, men ingen kan ge mig ett vettigt svar...
2
Svar
39
· Visningar
4 327
Senast: Mursten
·
Utrustning Förlåt, förlåt, förlåt att jag inte sitter och kollar upp alla svar själv. Men jag pallar inte, det är tusen sadeltrådar här inne...
2
Svar
38
· Visningar
4 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka