millan71
Trådstartare
Vad ska jag göra när min häst inte vill stå still när jag ska kliva upp? Han kan stå som ett ljus när man stoppar foten i stigbygeln, men så fort man kliver upp så drar han iväg med mej hängades runt halsen. Detta började när jag ställde honom i det stall jag har honom nu, kunde hända någon enstaka gång på det gamla stället, men inte som nu. Kliver alltid upp från stol eller bänk.
Har fått börja ha spö med mej och peta till honom med när man ska sitta upp och då kan han stå mer still än annars. Han ryggar tillbaka när jag petar till honom precis som om han skulle bli rädd. Det vill jag ju inte. Har sällan nån som kan hjälpa mej att hålla i honom när jag ska upp. Nån som har bra tips om hur jag ska göra för att få honom att stå still?
Har fått börja ha spö med mej och peta till honom med när man ska sitta upp och då kan han stå mer still än annars. Han ryggar tillbaka när jag petar till honom precis som om han skulle bli rädd. Det vill jag ju inte. Har sällan nån som kan hjälpa mej att hålla i honom när jag ska upp. Nån som har bra tips om hur jag ska göra för att få honom att stå still?