Stappliga bakben.

Mysaan

Trådstartare
Eller egentligen så tog han inte ut stegen ordentligt. Upptäckte detta när jag skulle longera lite innan ridning i förgår. Så i går fick han vila. Ska rida idag eftersom (fd) ägaren kommer och vill se mig rida idag. Så nu undrar jag om jag ska koncentrera mig på skritt arbete i dag eller vad tror ni??? Givetvis avbryter jag om han känns väldigt konstig.

Sv: Stappliga bakben.

Tycker du att han är stel eller mer åt det halta hållet? Ömmar i rygg/kors? Utprovad utrustning? Gjort nåt speciellt de senaste dagarna?

Det var nog mest stelhet/träningsvärk. Red honom i dag och då gick han gudomligt fint. :love:

När min häst lägger upp sin överjävliga trav á la Salinero så ser han nästan oren ut men det är för att han travar på som om hans liv hängde på det.
Är det stelhet så är det sånt man rider bort, jag är iaf av den filosofin. Bästa sättet att slippa träningsvärk är att rida/träna mer, precis som för människor.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 849
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila