Stanstedt-London

BaconBob

Trådstartare
Är det någon som rest dit nyligen och åkt med Stanstedt Express?
Anledningen att jag frågar är att läser på deras hemsida och där finns pris £48 tur och retur för två personer, annars verkar det kosta £66.40.

Men när jag var där för ett år sedan så betalade vi ca £48 för två personer på plats, finns inte den möjligheten kvar eller blir det dyrare då nu för tiden?

Någon som vet?

Sv: Stanstedt-London

stansted express är bra, men dyrt. har du inget emot att åka buss, kan du göra det för en betydligt billigare peng. tar lite längre tid.

en snabb googling (sådan här info finns på de flesta flygplatssiter):
ger detta svar

sorry, det var inte alls ett svar på din fråga ;) men när jag kollar på stansted express site så kostar en returbiljett £24.

Senast ändrad:

Nej det var inte svar på frågan, men väldigt bra ändå :) klart något att fundera över att ta bussen istället, men vet du om det är helt andra priser att köpa på plats, svårt att boka när jag inte vet hur långtid det tar att komma igenom passkontrollen, ibland har det varit att bara gå rakt igenom, annan gång över en timme i kö. För jag uppfattar det som att man måste boka dessa bussar online för att få dessa priser?? Eller?
Det känns surt att missa bussen, likaså att behöva sitta på Stanstedt och häcka i evigheter för att det gick jättesnabbt och att jag bokat med "för mycket marginal".

Flyger du med Ryan?

Jag ska åka till London på onsdag och bokade för första gången deras transfer som alltså är med National Express som jag har bokat separat via nätet många gånger. TOR Stansted - Liverpool St kostar 147 SEK, vilket är marginellt dyrare än om jag bokat med National Express direkt på nätet. Men då kan jag hoppa på vilken av buss som helst med det bolaget inom 24 h efter landning och ta vilken som helst ut till Stansted 24 h före start.

Jag valde Liverpool Street för att jag ska bo i Bloomsbury med Holborn som närmaste tunnelbanestation. Men Ryan har också transfer till Victoria och kanske även Paddington.

Liverpoolstreet funkar för oss också, måste ändå ta tunnelbana en liten bit vilken jag än väljer, men jag gick på länken via Ryan Air (ja jag åker med dem) och hamnade på National Express sida, men som jag uppfattar det måste jag välja vilken buss/tidpunkt jag vill åka, är det bara jag som är trög eller kan jag ta en senare buss om jag missar den jag har bokat?

Måste du boka tågmpå stansted express då?
Har aldrig åkt själv, men de flesta tåg i ldn kan man boka på "peaktime"/"offpeak" basis, d.v.s. Du betalr ett pris i rusningstid, ett annat när det inte är, den kan du åka på vilket tåg som inom de banden?

Kolla så att de inte ber dig boka tid enbart för sittreserveringen - ibland får man ange en tid, men det är bara att du får du särskilt reserverade platser på det tåget, men du får fortfarande åka på alla andra tåg av samma bolag till samma destination.

Vet inte om det hjälper, men det var min input iaf!

Måste du boka tid på stansted express då?
Har aldrig åkt själv, men de flesta tåg i ldn kan man boka på "peaktime"/"offpeak" basis, d.v.s. Du betalr ett pris i rusningstid, ett annat när det inte är, den kan du åka på vilket tåg som inom de banden?

Kolla så att de inte ber dig boka tid enbart för sittreserveringen - ibland får man ange en tid, men det är bara att du får du särskilt reserverade platser på det tåget, men du får fortfarande åka på alla andra tåg av samma bolag till samma destination.

Vet inte om det hjälper, men det var min input iaf!

nej jag har svårt att tro att du måste boka en specifik tid i förväg faktiskt. Det som ofta blir dyrare är om en köper biljetten ombord på tåget/bussen (istället för vid automat). I england används inte biljett på mobilen, om det inte ändrats, så du måste ändå skriva ut ur en automat el dyl. Ofta säljs ju stansted expressbiljetter på flyget innan landning.

Jag och flera av mina vänner har rest till o från london måååååånga gånger och aldrig bokat online eller i förväg. iofs kanske jag vi missat någon super deal, men ok då ;)

Liverpoolstreet funkar för oss också, måste ändå ta tunnelbana en liten bit vilken jag än väljer, men jag gick på länken via Ryan Air (ja jag åker med dem) och hamnade på National Express sida, men som jag uppfattar det måste jag välja vilken buss/tidpunkt jag vill åka, är det bara jag som är trög eller kan jag ta en senare buss om jag missar den jag har bokat?

Jag valde bara transfer och sträcka när jag bokade min biljett. Du bör kunna lägga till det i efterhand. Tror att du ska gå in på din bokning och göra ett tillägg där, då bör du få samma biljett som jag d v s 24timmars. Men det var kanske det du gjorde?

Jag valde bara transfer och sträcka när jag bokade min biljett. Du bör kunna lägga till det i efterhand. Tror att du ska gå in på din bokning och göra ett tillägg där, då bör du få samma biljett som jag d v s 24timmars. Men det var kanske det du gjorde?

Aha OK, nej jag provade inte att gå in via min bokning utan bara Ryans sida och transfers, ska testa via bokningen lite senare :).

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 071
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 830
Senast: ptr
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025