Stänkskydd hanhund

Aslan

Trådstartare
Ja finns det några erfarenheter av detta? Jag har två herrar här hemma som jag har världens finaste dagmatte åt. Nu har det inte varit aktuellt med dagmatte tills igår... då min jobbsituation drastiskt förändrades.

Min dagmatte har nu varit hundvakt en period åt en kompis som skulle utomlands, och det har varit en tik. Som grädden på moset har löpt.

Min ena herre har en tendens att skvätta ett par droppar lite här och där, om det har varit en löptik i ett hem. Tiken åkte hem idag och mina herrar ska vara hos dagmatten i morgon.

Finns det någon bättre lösning (jag har fantasibrist) som jag kan fixa snabbt (hennes lägenhet är nyrenoverad så jag skulle skämmas ihjäl om han pinkade på någon tapet eller liknande) eller är det ett stänkskydd som är det enda som gäller när en snabb lösning måste fixas på en halv dag?

Sv: Stänkskydd hanhund

Nej. Jag får skylla mig själv som inte tagit tag i problemet, eller problem är det väl inte då jag brukar undervika att ta med hundarna till en sådan miljö, men nu är det som det är så det är antingen dagmatte eller lämna dom ensamma i 10h och det finns inte på världskartan för min del.

Kör på stänkskydd. Det brukar ju inte störa de speciellt mycket och är en bra och enkel lösning, speciellt om det är tillfälligt iom löpet. Ofta slutar de försöka skvätta med det på också.

Nej precis. Det enda jag funderade på är om det lixom.....kan skava? På könsorganet? Han ska ju självklart inte ha det på sig för jämnan utan endast när dagmatte inte kan ha dom under strikt uppsikt (hon kanske vill duscha som alla andra normala människor ibland tex :D

Jag tror inte det är nån fara. KAN kan det säkert men man får ju hålla lite koll. Du kan ju lägga i några ilägg så att det går att byta direkt om hunden skulle kissa i det.
Min hade en period när han skvätte inne hos en eller två specifika kompisar. Ingen annan stans och då flyttade ändå kompisen och han fortsatte. Det har gått över nu men använde skydd när jag var där under en period. Han kissade dock aldrig i sitt.

Edwind är inte 100% rumsren. Så när han är själv har han "skvättskydd" med ett urinläckagskydd i. På det viset är det lätt att hålla fräscht och han säger ingenting om det när man sätter skyddet.

Varför inte bara uppfostra hunden och ge honom helvete om han revirpinkar?

Skvättskydd........herreminje.

Åk dit innan och passa på honom så du kan ta honom om han försöker sig på dylika dumheter.

Om jag hade haft tid och möjlighet till det så kan jag garantera dig att jag gjort det. Nu har jag fått en superchans på ett jobb med start i morgon. Så den möjligheten finns inte.

Vi var hos dagmatte idag och hälsade på, varenda gång jag såg att han ens tänkte en halv tanke på att skvätta en droppe så bröt jag honom, men då måste jag kunna ha stenkoll på honom.

Jag har instruerat dagmatte hur vi ska gå tillväga med problemet, för jag har en plan men det är ingen quick fix direkt.

Men som jag skrev innan så får jag skylla mig själv för att detta problemet ens existerar, då jag helt undervikt miljöer där det funnits löptikar inblandade.

Dagmatte kan hålla stenkoll på hunden, dock måste även hon skita, pissa och duscha. Och då är den enda iden jag har ett stänkskydd. Har du någon bättre ide så får du gärna dela med dig.

tanken på att hon kan ta med sig han in på toa har slagit mig men jag avfärdade den ganska fort då hon inte skulle kunna duscha ifred, utan att få en halvblöt hund. Dessutom tror jag ingen kan slappna av om man har en psykande hund som sitter taggad och väntar på att något roligt ska hända när man sitter och skiter.

Ja, min idé är att ta hunden satan vid första tanke på att markera. Problem solved. Hunden kommer inte försöka igen.

Vad gör du egentligen när du bryter hunden om han vågar sig på att försöka igen?

Jag skulle bli galen om min hane skvätte. Det är inte hans revir. Det är mitt.

Varför inte bara uppfostra hunden och ge honom helvete om han revirpinkar?

Skvättskydd........herreminje.

Åk dit innan och passa på honom så du kan ta honom om han försöker sig på dylika dumheter.

Jadu, jag är hundvakt åt en hane ibland. Och han gör det alltid i smyg. Så är inte alltid så lätt.

Jag skulle bli galen om min hane skvätte. Det är inte hans revir. Det är mitt.

Nu tänker faktiskt inte alla hundar så. Är vi människor som tycker de ska tänka så.
Din hund bor väl också där du bor, alltså erat revir.

Sen ska de inte gå och skvätta. Men sitta och säga att kom på dom en gång, så gör dom aldrig om det. Fungerar inte så i verkligheten. Den driften är så stor, så är inte alltid så lätt.

Många har så mycket åsikter och vet precis hur det ska vara, tills de själva blir drabbade. Då inser de att det var visst inte så himla lätt.
Sett det flera ggr här på buke.

Vi var hundvakt till 2 fågelhundar i 3 veckor, och jösses va dom pinkade!:crazy:
Jag hotade med påsklämma på snoppen, men det slutade med att vi fick låna en gigantisk bur att ha när man vände ryggen till ( jag som är sveriges största bur motståndare..)
Vi satt 3 hundvana fullvuxna och bara väntade på att få nita dit den skyldige, men såg inget.
När vi gav upp hittade jag en pinkfläck mot ett stolsben lika förb...
Hur den kommit dit skulle jag vilja veta.
Till saken hör att vi beskyllde den "lilla hunden" men sista dagen såg jag att även den "stora" lyfte på benet inne...

Jag har alltid sagt att det botar man plätt lätt:devil:
De säger jag inte nu mera....:o

*Jenny *

Ja inte pinkar hundeländet när man ser honom, så dum är han inte.

Precis :D

Jag kom faktiskt på honom när han var här sist, men då blev jag så paff så jag sa bara nej.
Men annars går det inte se när han gör det. Oftast räcker det med att han har skyddet på 3-4 dagar, sen avtar det.
Nu när han var här sist och jag kom hem från jobbet så går han utan skydd, och min man säger han har varait jätteduktig och inte pinkat en enda gång.
Fast det första jag såg var en pink på ena dörren :D Men var också det enda.

Jag vet inte om detta har lite med att han också går som avelshund. För jag har en hane här nu, han skulle aldrig göra revir. Och gjorde inte den andra hunden förr heller.
Men sen han fått para några ggr, så har han börjat med detta.
Flera uppfödare har också sagt samma sak.

Fast jag fick faktiskt ett sms nyss av en kompis som undrade hur de skulle göra med hennes kompis hund, som bara pinkar när han kommer till henne. Och tror inte han gått i avel ;)

Jag, hade man SETT när han gjorde det hade man kunnat korrigera. Men jag kan inte komma en kvart efter och göra det, för då skulle hunden fatta noll.

Nu har han faktiskt varit skötsam och inte gjort något hos dagmatte på hela dagen igår. Och han gick utan skydd hela tiden då dagmatte tyckte lite synd om honom då han såg lite obekväm ut med skyddet och kände att det inte var hela världen om det kom ett par droppar någon stans. (lilla dagmatte :love:)

Så problemet är tydligen lite mer diffust än jag trodde.

Jadu, jag är hundvakt åt en hane ibland. Och han gör det alltid i smyg. Så är inte alltid så lätt.

Ett typiskt resultat av att hunden blivit korrigerad - beteendet upphör inte, det utförs när ingen ser.

Jag skulle nog ge min hund ett helsicke om jag kom på honom med att revirpinka. Mest på ren reflex, har inte lyckats träna mig själv lika effektivt som dem:o Borde finnas fler sätt att lära dem av med sånt?

Ett typiskt resultat av att hunden blivit korrigerad - beteendet upphör inte, det utförs när ingen ser.

Precis!

Jag skulle okså gärna vilja komma på honom, men icke. Men det jag skrev om tidigare när jag blev så paff. Var för han var på ett sånt ställe så jag trodde verkligen inte han skulle markera där (ryggstödet på kökssoffan). Jag höll också i en valp då, så jag ville inte få utbrott. Därför mitt tafatta nej antagligen :D
Men om han skulle lägga av för jag kom på honom, nja, jag vet faktiskt inte.

Nej, det är inte vårt, det är mitt. Vare sig skvättande tikar eller hanar accepteras och skvättig hane har jag haft. Om jag inte fått bort skiten hade kulorna rykt. Och inte fortsatte han med det i smyg heller efter korrigering. Att hanar som parat skulle skvätta inne är bara tjafs. Risken finns att de försöker, men då får man tala om vad som gäller igen. Ingen av de bruks-uppfödare jag känner använder blöja.

Börjar alltör många av våra hundar bli översexuella eller är det vi ägare som är usla på ATT styra dem?

Min är ju inte fostrad från start, så jag tror det hänger där (kulorna ska bort men jag har ingen större lust att betala men det slutar väl så, sen får väl ägaren betala mig om hon vill ha tillbaka honom...)

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 017
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka