Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad för typ av stängseltråd använder ni till era nyfödda? Jag har kraftigare elrep och funderar på om de räcker att sätt ett vitt brett elband runt hela staketet och låta elrepet vara kvar? Eller hur gör ni?
Jag tycker skaderisken med rep är för stor oavsett ålder på häst. Vi har aluminiumtråd runt alla stora hagar - leder ström bra och går av lätt. Första dagarna/veckan får fölen gå i en mindre hage med väl synliga staket. På förra gården trästaket. På nya gården sätter vi upp 4 cm band utan el i runt den mindre hagen. Stona är dessutom duktiga på att undervisa fölen och gå emellan dem och staketet. Men jag föredrar absolut trästaket under första veckan.sommarbetet är en väldigt stor hage. Jag funderar på om man vågar ha kvar dom elrep som redan sitter där och endast förtydliga med ett brett vitt band också? Jag läste någonstans att man bör undvika reptråd ren allmänt till föl på grund av stor skaderisk?
Normala ston vallar sina föl när de kommer för nära staketet. Lär sig fölet tidigt att det är rejäl ström, och ha hårt spända trådar.Vad för typ av stängseltråd använder ni till era nyfödda? Jag har kraftigare elrep och funderar på om de räcker att sätt ett vitt brett elband runt hela staketet och låta elrepet vara kvar? Eller hur gör ni?
Vad för typ av stängseltråd använder ni till era nyfödda? Jag har kraftigare elrep och funderar på om de räcker att sätt ett vitt brett elband runt hela staketet och låta elrepet vara kvar? Eller hur gör ni?