Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj. Spännande, har inte hört talas om det.Har en elektronisk diskmaskinsavstängning så vattnet är på typ 3 h ? innan den stänger av sig igen. Registreras en vattenläcka så stänger den avsig direkt.
Är det relativt nytt kan man ha ett vrede på köksblandaren. Vet inte hur man gör annars.Hur stänger man ens kranen? Jag har en diskmaskin jag aldrig använder, känns onödigt att ha på kranen då.
Ja, det är för mig helt självklart att öppna/stänga kranen på både diskmaskin och tvättmaskin.Efter att vi råkat ut för att diskmaskinen inte funkat i vår lokal - och upptäckt att det berott på att föregående hyresgäst stängt kranen. Så undrar jag - hur allmänt är det att stänga av kranen till diskmaskinen?
Själv har jag aldrig gjort det....
Stängde alltid av tidigare, men sällan nu, maskinen går ju hela tiden..Mina föräldrar har en sån där elektronisk knapp som stänger av efter en viss tid. Tvättmaskinen borde vi verkligen stänga av vattnet till då den står i ett rum utan golvbrunn även om det är våtrum (fd gästtoalett) , men ska bli bättre på det när vi inte är hemma på några dagar.Efter att vi råkat ut för att diskmaskinen inte funkat i vår lokal - och upptäckt att det berott på att föregående hyresgäst stängt kranen. Så undrar jag - hur allmänt är det att stänga av kranen till diskmaskinen?
Själv har jag aldrig gjort det....
Min tvättmaskin står i en källare med två golvbrunnar så skulle nåt hända så är det bara min brunn som töms (vilket kan vara behövligt - järnsmak nu igen...) och vattnet går ut i dräneringen nere vid bäcken Avloppet går till avloppsbrunnarna men golvbrunnarna leder ut i naturen.Stänger av till diskmaskinen. Det är ju ett enkelt vred. Tvättmaskinen måste man ju vrida massa varv så den stänger jag bara när jag åker bort
Samma här! Gissningsvis är det något vred någonstans man eventuellt kan hitta om man river ur hela återvinningen under diskbänken. Eller så råkar man vrida loss något man inte borde ha petat så att det börjar spruta vatten. Eller så lyckas man få maskinen att köra utan vatten, bli överhettad och börja brinna istället. Om något fungerar som det ska är det generellt säkrast att INTE börja mickla med det..Nej, aldrig. Det gäller även tvättmaskinen. Tror inte ens att jag vet hur man gör