Stängd hästkommunikationstråd

Elftor

Trådstartare
Önskar en motivation till varför http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=687329 stängdes. Jag har nu skummat igenom den och lyckas inte hitta några personangrepp.

Det tycks som om Bukefalos Djurkommunikatörer såg icke-existerande personangrepp genom ovana att inte ha vind i seglen på bukefalos. Hoppas att stängningen var ett fall av "har inte tid att gå igenom varenda inlägg" (vilket jag har förståelse för) och inte någon slags vänskapsstängning. (Myskos stängningsformulering var olycklig "End of the story :bow:", som svar på CarolaLind, men jag antar att det kan ha varit ett knapplån.)

I min mening var tråden en fullkomligt neutral diskussion av ett ämne som inte borde vara någon helig ko, möjligen bortsett från alla bisarra påståenden om personangrepp.

Sv: Stängd hästkommunikationstråd

Varför inte PM mig ist för att skriva en tråd då det BARA är jag som kan svara på frågan??
Jag har fått flera synpunkter på tråden och att sitta och rensa den NEJ
Jag stängde tråden och JA jag glömde skriva knapplån - jisses att man ska behöva förklara en sådan handling?? Vem som helst förstår väl att jag skrev svaret på att jag stängde den i ett inlägg INTE riktat till någon.

Att du inte anser att det är påhopp kan jag inte uttala mig om men det tycker jag m.fl i flera inlägg från båda sidor.
Någon vänskapsstängning??????? Vem är jag vän med???

Jag har bedömt att den inte ska få fortsätta i den tonen som förekommer då ursprungsfrågan hade försvunnit sedan flera sidor.

Har du ytterligare synpunkter då jag skrivit detta så vänd dig till Gunnar via PM så kollar han saken.

mvh
moderator
mysko

Varför inte PM mig ist för att skriva en tråd då det BARA är jag som kan svara på frågan??

För att jag välkomnar diskussion och kanske förslag på vad som skulle kunna vara ett personangrepp, ifall jag helt enkelt missat något eller någon har en avvikande synpunkt eller kanske håller med mig.

Jag stängde tråden och JA jag glömde skriva knapplån - jisses att man ska behöva förklara en sådan handling?? Vem som helst förstår väl att jag skrev svaret på att jag stängde den i ett inlägg INTE riktat till någon.
Jag förstår inte syftet med en bugning i ett stängningsinlägg, det verkar inte helt lyckat.

Att du inte anser att det är påhopp kan jag inte uttala mig om men det tycker jag m.fl i flera inlägg från båda sidor.
Någon vänskapsstängning??????? Vem är jag vän med???
Vad var då påhoppen? Det borde gå att citera något.

Ok då får du ta det i denna tråden jag har förklarat varför jag stände den.

:bow: har en massa betydelser :bow:

Jag är involverad i tråden. Tycker att den var intressant. Det är ett viktigt ämne att diskutera. Jag tycker inte tråden innehöll personangrepp, men jag är ju inte objektiv så jag låter bli den diskussionen.

Men jag håller med Elftor i det att stängningskommentaren var lite ... *olycklig*... kanske. En :bow: efter Carolas inlägg. Jag tog det som en vänskapsstängning, ja - tveklöst. Var det ett knapplån borde det ha stått kl.

Norrland

Jag är involverad i tråden. Tycker att den var intressant. Det är ett viktigt ämne att diskutera. Jag tycker inte tråden innehöll personangrepp, men jag är ju inte objektiv så jag låter bli den diskussionen.

Men jag håller med Elftor i det att stängningskommentaren var lite ... *olycklig*... kanske. En :bow: efter Carolas inlägg. Jag tog det som en vänskapsstängning, ja - tveklöst. Var det ett knapplån borde det ha stått kl.

Norrland

Jag håller med. Så uppfattade jag det också. Jag fick mycket funderingar om kontakten mellan mysko och Carola.:confused:

Tycker inte heller att grundfrågan försvann men att djurkommunikatörerna hade mycket svårt att svara utan att hojta om angrepp, vilket kom många att tro att det förekommit angrepp.

Jag hade ingen aning om vem människan var ens (CL), och har verkligen inte angripit henne som person, däremot hennes debatteknik vilket är något helt annat.

Ja, att den stängdes kanske var lika bra med tanke på att TS inte had elust att diskutera sakfrågor, men :bow: tecknet uppfattades verkligen som medhåll till Carola, det kan man inte gärna uppfatta på annat sätt. Trist.

Det fanns flera innlägg efter Carolas men du valde att svara på hennes. :confused:

Står det då inte KL ser det mycket märkligt ut.

De som klagade, hur många var det? Bara nyfiken.

CL skrev att hon anmält, men var det fler?

Myskos inlägg var *knapplån* på trådens startarinlägg. Det är rätt vanligt att moderatorer väljer startinlägget för att avsluta en tråd, just för att inte peka ut nån speciell användare.

Sen kanske det såg lite skumt ut med bow-gubbarna, men det är nog mer ett tecken på hur olika vi tolkar bow-smileyn. En del ser den bara som en beundran-smiley, mysko ser det tydligen även som "jag ger upp"-smiley.

Är det något vi lär oss av detta så är det väl att "damned if you do, damned if you don't". Nu valde mysko att låsa, och blev ifrågasatt. Hade hon istället valt att kasta så hade hon också blivit ifrågasatt. Nu hade hon smileys med i sitt låsningsmeddelande, och blev ifrågasatt. Hade hon inte haft det hade någon annan säkerligen ansett henne som trist och ifrågasatt.

Det är en otacksam syssla att vara moderator.

Det betyder att den är borttagen - vilket kan ha skett när som helst efter stängningen.

Okej Tack.
Då är man inte borttagen själv då iallafall...blev lite orolig där ett tag :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka