Stångbett, tävling

Sv: Stångbett, tävling

Finns det något som heter Novice inom All Breeds också då menar du?

Att det finns vanliga All Breeds klasser med valfri betsling är en sak, men det blir väldigt förvirrande för en som inte är insatt om du blandar in Novice i det...

Senast ändrad:

Finns det något som heter Novice inom All Breeds också då menar du?

Att det finns vanliga All Breeds klasser med valfri betsling är en sak, men det blir väldigt förvirrande för en som inte är insatt om du blandar in Novice i det...

Va det inte SQHA som kallade klasserna Novice all breed w&t?

Mycket möjligt men då var det inte en AQHA klass. Därav min fråga, finns det Novice klasser inom All breeds?

När SQHA anordnar All Breeds, vilket regelverk gäller då, inte AQHA? För jag förmodar att det är skillnad mellan All Breeds klasser om SQHA är arrangör vs när WRAS arrangerar?

Nej, det var inte AQHA klasser, vilket jag försökt säga ett par gånger, det var klasser för alla raser på på AQHA tävling. Detta är kopierat direkt från Nationals showbill:

"OBS! Alla BLÅ markerade Allbreeds AA klasser , har valfri betsling oavsett
hästens ålder! Väljer man att rida med stångbett, gäller en-handsfattning!
Allbreeds Novice Open är öppna för alla Novice ryttare och alla hästraser.
Klassnr:
8800 Allbreeds Novice Open Walk & Trot Trail AA
5380 Novice Youth Trail AA
NT1 Novice Amatuer Trail AA
3380 Novice Amateur Trail AA
8801 Allbreeds Novice Open Western Pleasure Walk&Trot AA"

När SQHA anordnar All Breeds, vilket regelverk gäller då, inte AQHA? För jag förmodar att det är skillnad mellan All Breeds klasser om SQHA är arrangör vs när WRAS arrangerar?

Tror inte de amerikanska domarna har koll på nån annan regelbok. ;)
Tanken var väl att ha lättare klasser än vad AQHA erbjuder och då kunde de lika bra vara allbreeds då de även var många paintar på plats. Men de kom även en hel del andra raser. :) Att kalla det Novice tyckte jag endå är oki. Ordet är ju inte påhittat av AQHA och är bättre än att kalla det blåbärsklass eller nått annat.

För jag förmodar att det är skillnad mellan All Breeds klasser om SQHA är arrangör vs när WRAS arrangerar?

Hur menar du då? Skillnaden i regelböckerna är ju inte enorm. WRAS regelbok är ju endå baserad på AQHAs.

Senast ändrad:

Vad är konstig?
Står ju alltid att Allbreed klasserna följer Aqha regelboken el Apha regelboken om det nu är en Painttävling, inte står det att de följer wras regelboken (som ngn påpekade är skriven efter aqha)

Nu var inte svaret till dig Kickis:)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: a1agnlju
·
Hej jag är en tjej på 13 år som inte har grönt kort och jag undrar om jag kan tävla lokalt på min mammas gröna kort eller om jag måste...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: caradan
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka