Stångbett, svagt men böjt

F

Farouk

... i MÄSSING?! :confused:
Någon som vet vart man hittar?

Såg några nere i Falsterbo, men självklart fanns det inte i 13,5 :(

Har inte Hööks en Gold Medalstång som bara är böjd? Om det är en "vanlig" kandarstång du är ute efter, förstås... :)

Jahaaa... :idea: :D

Jag har bara sett Hansbos stänger (eller oledade tränsbett... ;)) i nåt mässingsaktigt material, men de är väldigt raka, och en var sned i ena sidan... :crazy:

Dessutom har det rörliga ringar, och iaf jag föredrar fasta, men det kanske inte är jätteviktigt?

Jag har fått för mig att det ligger bättre & inte glider igenom munnen så lätt, om det är med fasta ringar? :)

Det har nog mer med storleken på ringarna att göra. Det som gör att jag (eller snarare min häst... ;))föredrar fasta ringar är att det ligger stabilare i munnen, det blir inte så "skramligt".
Risken för nyp minskar ju också. :)

Sprenger har det säkert. Deras argentan-metall ser typ ut som mässing

Tänk bara på att Hansbos bett är ganska (helt?) raka!

(Jag skriver det igen, så du inte missar det, eftersom du skrev att du vill ha ett böjt bett... :))

Ajaj :(
Det var ju inte vad jag var ute efter.
Hittade dessutom inte bettet på hemsidan.

Jaja, det blir till o leta vidare :)

Liknande trådar

Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
247
Katthälsa Ska inleda med att säga att hjärte-katten är inlagd på djursjukhus, jag kan inte låta bli att googla mig blå men hittar nästan...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: Snurrfia
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30