Standford- Hammerfors xx

Stanford är en Elit-hingst, tror säkert att det finns trådar om honom om du söker. Annars var det ett repotage i Ridsports Avelsextra om honom. Nån Hammerfors har jag aldrig hört talas om, däremot Tammerfors xx. :)

Stanford, som dog i morse, var elitpremierad p g a sina avkommor i främst hoppning och fälttävlan. Jag är själv väldigt svag för Stanford-avkommor, och har hittills inte sett någon som inte kan hoppa. Stanford själv skulle bli Peter Erikssons efterträdare till pappan Anart (som gick svår internationell hoppning med Peter Eriksson) men skadade sig.
På sin exteriör hade Stanford 99898=43.
Bruksprov: 4 år (4,5 år) gång 989 (988) hopp 8 (9/7)

Tammer Fors xx levde mellan 1971 - 1991. Han startade 50 löp, med 11 segrar varav 2 över hinder, 7 andra och 4 tredjeplaceringar. Vinstsumma 223 720 SEK. Han lämnade bl a D´Artangang som tävlades i svår hoppning av först Pär-Ola Nyström och sen Lisen Bratt.

Med andra ord låter det som om hästen du ska kolla på borde kunna hoppa!

Har han dött?!?? *Panik* Jag hade ju tänkt skicka mitt sto till honom i vår....
Är du helt säker? Känns ju lite dumt att ringa och fråga...

Han dog i går :cry:

Det står på Flyinges hemsida, och det finns också en tråd om det här.

Jag hade också velat ta mitt sto till honom, men han stod för långt borta.

svar

Standford är ju pappa till Linda Algotssons *Stand By
Fr flyinge: Stanford har (hade) stor kapacitet, briljant teknik i hoppning. Flertalet avkommor i svår klass.

Tammefors xx bla pappa till den Dartangang (Pär-ola Nyströms fd. pålle)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 797
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben