Standart vild tillverkas inte längre...

Acana Lamb & Apple har endast lamm som animalisk proteinkälla. Billigast i 18 kg-säck och bäst pris hos zooplus.se, men fodret finns också i ett flertal andra internetbutiker.

Bosch Soft Rådjur och Potatis har jag precis beställt hem för att prova, innehåller enbart rådjur som proteinkälla
Som allergihundsmatte är man alltid på jakt efter rena foder, men läser man ingredienserna är de sällan det ändå.
Den här tex, innehåller även "fjäderfäfett" :crazy:

Som allergihundsmatte är man alltid på jakt efter rena foder, men läser man ingredienserna är de sällan det ändå.
Den här tex, innehåller även "fjäderfäfett" :crazy:

Jag vet, har själv haft allergihund.
Är dock fortfarande bara rådjur som enda proteinkälla i fodret jag tipsade om.

Innehåller "fjäderfäfett" inte proteiner från fjäderfä då? Dvs om man inte tål fjäderfä lär man inte tåla detta?

Det är bara fett från fjäderfä. Fett och protein är ju inte samma sak.
Dock kan det säkerligen innehålla spår från proteiner beroende på hur ren tillverkningsprocessen är. Det är individuellt hur känslig en individ är och många kycklingallergiker skulle säkert utan problem kunna äta det, medan andra inte kan det. Där får man prova sig fram.

Liknande trådar

Hundhälsa Har ju en allergisk hund både foder + kvalster. Har kommit fram att jag testar viltkött det har hon aldrig ätit. Nötkött klarar hon...
2
Svar
36
· Visningar
3 984
Senast: Apollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar