Stamtavlan på världscuphästarna??

snigelfarmor

Trådstartare
Jag såg nu på reprisen av wc i paris..och såg en som intresserader mig..
Bruno Broqueseu (typ) och hästen Dileme de Cephe.
Nån som vet något om den hästen?
/j

Han är e. Starky d'Anchin (som Bruno ochså red internationellt en gång i tiden) - Et Hop, som är en anglo.

Samma koncept som Ludo med Darco - Parco alltså! ;)
mvh

Kan tillägga att mamman heter Cephile född 1976 och är anglo.

hur vet ni allt detta?
Imponerad och tacksam :D

pappan då, vet nån vad han e franskt halvblod eller?

Jag misstänkte nån sorts travstam pga hans kropp och särskilda stil, och är det nån som skulle tävla travstammade hästar så e det ju fransmännen.. :) :D

Starky är en Selle Francais brun f 1984 e Dare Dare II (anglo) u Bamba (SF) e Monceaux (fullblod)

ok.
nu får ni reda ut det här :)
jappeloup påstås ju vara av travstam, men oxå selle francais. Är det samma sak?
selle francais är väl ett franskt halvblod, som våra svenska eller?
grubbel grubbel..

Jappeloup var e Tyrol II en fransk travare och u Venerable ett fullblod. Han var reggad som Selle Francais så jag antar att de kan vara korsningar av alla möjliga raser. Hittade denna förklaring i en ordbok på nätet

"The Selle Francaise (French Saddle Horse) is a French breed of riding and sports horse developed during the 19th century around the Normandy region. The Selle Francaise stands between 15.2 and 16.2 hands high, is usually bay, chestnut or brown in colour and a classy looking horse. A naturally athletic horse, they are superb show jumping horses and are frequently used by the French show jumping team."

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 720
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 863
Senast: Piaff
·
Ridning Hur gör ni när ni rider i mörker? Har ni pannlampa eller rider ni utan pannlampa och förlitar er på mörkerseendet? Jag tänker att nu...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 149
Senast: Astrid1
·
Hästmänniskan Jag lägger tråden här då jag egentligen tycker den berör både avel samt träning. Så Hästmänniska kändes som ett bra mellanting...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
24 370
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar