stamtavla tysk

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare amanda94
  • Startdatum Startdatum
A

amanda94

Undrar om någon vet hur man söker tysk stamtavla. Jag har ett sto som heter Alina DE 100588003, Deutsches Reitponny. Efter Andy DE322220089790, undan Aisha VII ox DE308082145092, och morfar Asmar ox DE 308082115687.

Enligt säljaren har hon bra avelsvärde. Nån som vet??

Sv: stamtavla tysk

Andy Tysk Ridponny 144 cm född 1990 färg "fuxtigerskäck" , tävlades fram tills 2002 i hoppning i låga klasser.. Sammanlagd vinstsumma 494 euro.
Godkänd 1993 i Sachsen-Anhalt och sedan 2008 i ZfdP.
HLP 30-dagarstest 6.43 blev nr 11 av 14 hingstar.

Endast 4 tävlande avkommor, ingen med placering i svår klass. Deras sammanlagda vinstsumma är 2425 euro varav valacken Andys Boy har vunnit 2150 Euro av dom .
Inga godkända söner, 11 stamboksförda döttrar.

andy.a.jpg

andy.spring.a.jpg

Så förutom den ovanliga färgen kan jag inte se något speciellt med denna hingst.

Tack Kicki
Blev jätteglad för din information.
Du skriver inget speciellt med denna hingst, förutom färgen. Menar du då att avelsvärdet i mitt sto inte är speciellt högt?? Hon är skadad nu och tänkte sälja henne för avel. Hon har inga egna meriter. Vet du något om mor eller morfar, eller hur man tar reda på det?

Modern har inga placeingar på tävlingsbanorna i Tyskland enligt mina uppgifter. Hon hade ett föl som 4-åring med en Shagayahingst. Du kan ju kontakta Aisha VIIs uppfödare för att få reda på mer. länk borttagen av moderatorn

Senast ändrad av en moderator:

Hej Kicki eller nån annan...
Vill veta om mitt sto, Alina, verkligen fått ett föl och om det har blivit premierat eller liknande. Har du uppgifter på det?? Alina DE 100588003, Deutsches Reitponny.

Hej!

Tyvärr inte mkt till hjälp vad det gäller tyska ridponnyer men jag fann dock modern till Alina och lade upp stamtavlan på allbreed. Skriv in Alina71 där så kommer den upp (vet inte om jag får direktlänka till allbreed?).

Lycka till.!

Bia

*kl*

Frågar här med. Vi har nyss köpt en häst, som är tysk från början. Landa heter hon och är registrerad som Deutsches Reitpferd och har nummer 610012199. Uppfödare Franz-Clemens Hoff och så är hon märkt med stuterimärket för Verband Hessischer Pferdezüchter e. V.
Hon är e: Lancer III och u: Wanda ue: Weinberg. Hon ska enligt uppgift fått föl i Tyskland, kom troligen hit 2006. Kan man få reda på OM hon fått föl, i så fall hur många och med vilken hingst?

Tack Bia
Har kollat på stamtavlan du gjorde och tom själv nu lärt mig lägga upp stamtavla.

Liknande trådar

Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 540
Senast: KickiH
·
Islandshäst Lite bakgrundsinfo: Har ridit islandshäst sedan -2009, ca 10 olika hästar. Innan dess har jag haft "vanliga hästar", tävlat en del i...
2
Svar
24
· Visningar
5 074
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag har spårat upp en av mina ponnys som såldes av ekonomiska skäl för några år sedan. En ponny jag tyckte mycket om och planen...
Svar
14
· Visningar
2 395
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka