Stämmer det?

J

Jonnaa_h

Nu är det såhär att jag ska börja tävla igen efter ett långt uppehåll, denna gången i dressyr (ponny) till och med regional nivå ;) . Jag hittade en super snygg grå tävlingskavaj som jag glatt köpte, när jag sedan kom hem kläckte en bekant en nyhet; enligt henne får man ej tävla dressyr i en grå kavaj! Stämmer det verkligen :confused:

Sen kan jag lika bra ta min andra fråga också; är det tvång på att man måste knoppa sin ponny i dressyr?

Jag är för tillfället ej tillgång till ett aktuellt TR och undrar därför ifall det är någon som har ett nytt TR som skulle vilja kolla upp detta och informera lilla ovetande mig?

Tack för svaret!

Trodde där ett tag att jag hade gått och köpt den helt i onödan, men då hade jag helt rätt för mig ändå, man ser ju ofta folk med olika färger på kavajerna på dressyrtävlingar. Men jag tänkte det är väl bäst och kolla upp för säkerhetsskull... ;)

Och det där med knoppningen undra jag pga att ponnyn jag ska tävla (ej min egen) har lång och tjock man som jag tror ägarna inte alls skulle uppskatta om jag ryckte ner till en handsbredd... Men vet någon om det är tillåtet att göra en inbakad fläta längs hela manen då? Kanske ser lite mer "städat" ut än att bara låta den hänga och flaxa. Berätta gärna hur ni brukar göra... knoppat/utsläppt osv?

Sv: Stämmer det?

Om du inte vill/får rycka den kan du ju göra en ponny/ardenner/arab/spansk (whatever) fläta, en inbakad fläta längst mankammen, ser lika städat och snyggt ut som knoppar om det är snyggt gjort!

Sv: Stämmer det?

tycker sk ardennerfläta (som oavn nämt, inbakad längst mankammen) är det absolut snyggaste, tom före knoppar. Dock välgjord då.

Då blir det nog inbakad fläta då ;) För jag vill absolut inte dyka upp på tävlingen med manen som den är, skämms ju nästan för honom då, men om sagt inte min ponny så jag har inte mycket att säga till om tyvärr.. :smirk:

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Dressyr Hej! Det är såhär, att jag vet vad jag vill bli. Elitryttare. Och nu är jag inte denna ridskoleryttare som säger "jag vill bli...
2
Svar
23
· Visningar
3 631
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30