Stamboksnummer

Mitrolle

Trådstartare
Hur lång tid tar det efter att stoet är visat tills hon får sitt nummer? Mitt sto visades i augusti på fölvisning och jag har ännu inte fått någon räkning för stamboksföringen eller någon info om att hon fått ett nummer. Det står heller inte med på blup-sidan eller så.

Sv: Stamboksnummer

Beror på arbetsbelastningen på kansliet. Men den brukar dyka upp innan nyår. Mina har inte heller dykt upp ännu.

Visade i juli och har inte heller fått nåt...

Jag fick mitt nummer + räkning för en dryg månad sen (minns att jag betalade räkningen förra omgången dvs slutet av oktober). Det följde med ett brev där de skrev att de numera inte tar dem i en klump utan "någon då och då", typ. Så jag hade väl tur ;).

Ja det hade du nog...;)
ringde o frågade, då jag evt ska sälja stoet t nyår.
De hade inte börjat med "mitt" och det kommer "nån gång".

Jag har funderat på samma.. hade tänkt att göra en tjusig namnskylt, först väntade jag på stofamiljsnummert och nu väntar jag på stamboksnummer.. kanske bara ska ge upp väntandet.. Har inte hört ett smack.. Visade i september.
Varför tar det sådan tid egentligen? Jag vet inte vad det brukar ta, men det borde väl inte vara så mycket efterarbete efter att stoet blivit premierad? Registreringen är ju gjord sedan tidigare, vad tar tid, när skickades de första nummerna ut?
/U

Det tar lååång tid. Visade mitt sto på fölvisningen förra året i augusti och fick nummer och räkning i år i februari, ett halvår alltså. Vet inte om de prioriterar fölungarna kanske.....

Antagligen så prioriterar dom fölen.

Men om det håller på så här så måste det vara en enorm arbetsbörda för dom, för dom hinner väl inte klart årets grejor innan nästa års kommer in...

Har man otur så kommer fölets pass och så stambokföringen samtidigt och så DNA-räkningen. Allt på en gång, stor summa att "hosta upp" :cry:. Men smakar det så kostar det ;)

Igår fick jag äntligen Jolies nummer (och räkningen :grin: ) så hon heter numera Jolie 28882 :D

Har faktiskt inte fått fölungens pass än så har jag tur kommer den avgiften nästa månad :p

Vilket enkelt stamboksnummer att omma ihåg. jag som har total avsaknad av sifferminne hade gärna fått ett sånt nummer på ngt av mina ston.:D

jag har inte heller fått fölens pass, men jag var sent ute, och skickade in dom en av årets sista dagar.

Jag skickade in 27 nov och de är i närheten av det datumet nu och gör pass, så det borde komma lite närsomhelst.

Javisst var det ett häftigt nummer :D Jag som då har gott sifferminne har ju koll på de andras 'random-nummer' i stamtavlan, t.ex. mamman som har 17932, det är ju inte fullt så enkelt.. Men det var ett roligt nummer att få tycker jag!

Fick också mitt i veckan så det verkar som dom börjar komma ut nu, Cavatina 28805, däremot väntar jag också ännu på "fölungen/åringens" pass.

Jag skickade in fölungens papper den 18:e nov. Har inte fått något ännu. En kompis som skickade in senare har redan fått sitt.

ASVH gör passen efterhand som de får svaren från SLU på DNA. Tyvärr så tar SLU inte och gör analyserna efter hur de kommer in utan mer hur de ligger "korgen". Så t ex var det flera 08:or förra året som fick sina pass innan mina 07:or. Så för en gångs skulle är det inte ASVH som ligger bakom fördröjningen.

Tack för infon :laugh:

Jag har funderat rätt mycket på det där faktiskt, men nu slipper jag ju det :D

Javisst var det ett häftigt nummer :D Jag som då har gott sifferminne har ju koll på de andras 'random-nummer' i stamtavlan, t.ex. mamman som har 17932, det är ju inte fullt så enkelt.. Men det var ett roligt nummer att få tycker jag!

Jag har aldrig lyckats lära mig något av stonas stamboksnummer. Knappt några telefonnummer, postnummer eller annat oviktigt heller:o:rofl:

Jag skickade också mina typ samma dag som du och har inte fått passet så det var bra att få en förklaring till varför det inte tas i turordning.

det är ju så bra när man kan gå in o kolla att de iallafall kommit fram. sedan är det ju bara att vänta...

Jag skickade in 27 nov och de är i närheten av det datumet nu och gör pass, så det borde komma lite närsomhelst.

"bra" att veta att det kan vara på g, skickade in 22/11.
Avlivningen på hans mor 7/2-09 har dock redan gått igenom såg jag på blup-sidan....

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Annonsera mera VII
Tillbaka