Karin87

Trådstartare
Hej!
Har en fråga som jag hoppas någon kan svara på!
Om man har ett föl vars mamma är registrerad islandshäst och vars pappa som också är registrerad islandshäst men som INTE är godkänd. Kan man då registrera fölet som islandshäst även fast pappan inte är godkänd eller måsta man registrera fölet som ponny då?
Med hopp om svar!
//Karin

Sv: "Stambok"

Jag är ingen expert på detta, men om både mamman och pappan är registrerade islandshästar så bör du få registrera fölet som islandshäst...? T.ex. Sambaengi har toppen-koll på dessa regler, fråga henne :)

Sv: "Stambok"

Hittade en gammal tråd på ämnet, men tack för svar! Var visst lite för snabb med att öppna en ny tråd. ;)

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024