Stam och *bild*

Sv: Stam och *bild*

Jag är allt annat än expert, men jag har hanterat och ridit några Diaghlyphardavkommor som varit både arbetsvilliga och trevliga. Tycker att din häst ser jättefin ut!

Spectacular tide har ett mycket vänligt samarbetsvilligt temperament och bra gångarter dessutom, (ur ridhästsynpunkt)

Diaghlyphard anses ibland kunna lämna ett tuffare psyke men det finns många fina ridhästar efter honom.

Så jag tycker det låter bra.

Eller menade du ur galoppsynpunkt?

Fick nog en av dom med tuffare psyke antar jag,hon är stentuff! Har hon bestämt sig för ngt är det mkt svårt att ändra på. Hon var iof inte så duktig i galoppen men jag tycker hon är snabb:rofl:

Ridsynpunkt,förlåt,glömde nämna det...

Spectacular tide har ett mycket vänligt samarbetsvilligt temperament och bra gångarter dessutom, (ur ridhästsynpunkt)

Diaghlyphard anses ibland kunna lämna ett tuffare psyke men det finns många fina ridhästar efter honom.

Så jag tycker det låter bra.

Eller menade du ur galoppsynpunkt?

vad är det för bett du rider på??

Ett delat pelham. Rider annars på ett tränsbett med fasta ringar men nu hade hon stått ngr dagar och var överpigg så hon brukar fungera bättre på det då än träsbettet (egentligen gillar hon inte tränsbettet alls men hon måste ju lära sig eftersom hon måste ha det i dressyren)

Jag är allt annat än expert, men jag har hanterat och ridit några Diaghlyphardavkommor som varit både arbetsvilliga och trevliga. Tycker att din häst ser jättefin ut!

Tack:)

Hon har så lätt för sig bara hon vill...men det är väl just det,viljan:smirk: Men får man henne bara med sig så är det underbart.:love:

ST är min favorithingst! har en avkomma efter honom sen 6 år tillbaka och han e underbar! stor, snygg, bra steg och underbart temprament! dressyrtanterna älskar honom :love: men än så länge är han hopphäst på heltid. hoppade honom oxå på pelham som unghäst, eftersom det då var lite dålig broms på han, idag är han dock lydig som ett lamm! här kommer en bild som jag lagt in på buke på honom:
showimage.php

Han är inte riden sen han kom till Sverige vad jag vet men bör vara en supertrevlig ridhäst med sitt psyke och sina gångarter.

Hejsan
Jag har ett helsyskon till din! Än så länge har hon mest roat sig med att skada sig själv i hagen plus att hon har en höft som krånglat men peppar peppar så verkar det fungera nu. Men när jag har kunnat rida har hon skött sig, så vi får väl se vad som händer när jag börjar kräva lite mer av henne.

Okej..Kan tyvärr inte se din bild:(

Min hoppar jag på vanligt tränsbett med fasta ringar,hon är jättekänslig i munnen...
Men pigg som sagt:smirk:

är sämst på att lägga in bilder.... men om du kollar på min personliga profil på bilder så är det han...

Jo,ögonen speciellt..
Är hon efter novaqueen alltså? Ja min hette Novafox från början men heter nu Giddy-Up,dom bytte för att dom inte tyckte att det passade en galopphäst eller vad det var. Min är ca 160,har ganska hög manke och en liten stjärn i pannan och en vit kota.
Hur gammal är din?

http://www.pixbox.se/alb362176

Här är hon. Tycker att huvudena påminner om varandra, eller om det är önsketänkande. Om någon hade visat den här bilden så hade jag nog kunnat tro att det var min egen.
http://www.pixbox.se/?page=pic_link&pic_id=2515084&pic_size=640x480
Har din bytt namn? Min har tappat bort Nova någonstans på vägen.
Hur hög är din? Grace är mätt till 163cm som treåring

Verkar ju som om Novalady är den som springer bäst iaf:angel:

Har försökt hitta det där Stall Emm men hittar ingenting om det,vet att stonova säljer en del hästar dit...skulle ju vara kul att se bilder och så även på det tredje syskonet:)

Hur är din i brunst? Måste bara fråga för jag har jätteproblem med min...
Och har hon känslig rygg?

Klart du ska sattsa på fälttävlan,hon borde ju kunna hoppa va? :d

Har du bilder på Grace sen föl? Har försökt få tag på bilder på nova men stuteriet hade inga:(

Jäpp, de har samma mamma. Kolla här
http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaAvkommor&hestId=312666

Nu gäller det bara att hitta Novalady också.

Hon blev 6 i februari. Jag köpte henne i augusti -05, men tyvärr har den mesta tiden gått åt till att lappa och laga hästen, så vi ligger efter i tidsschemat. OS 2012 ! måste bara bestämma villken gren... :rofl:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Frågat med glimten i ögat, men detta tycker jag är lite filosofiskt intressant. Vem är det som ska vara tacksam i en hundaffär...
Svar
12
· Visningar
1 473
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Någon kunnig här inne? Jag har varit idiotisk och somnat med engångslinser.. Flera dagar i rad dessutom. Tyckte igår att ögat såg rött...
2
Svar
38
· Visningar
3 385
Senast: Tora
·
Avel Satt och kollade på resultatet från några ponnytävlingar på lokal nivå nu. Och slogs av en sak; I stort sett alla ponnyer hade okänd...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 043
Senast: Lavinia
·
Avel Har ett äldre sto som går in på dygn 380 imorgon. När ska man börja oroa sig? Ni som har varit med om att ston gått över tiden mer än...
2
Svar
26
· Visningar
7 958
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst