stam (lettisk/tysk)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Solve85
  • Startdatum Startdatum
S

Solve85

Har precis köpt ett sto efter hingsten Rovers (hanoveranare).
Vet inte så mycket om denne hingst.
Hon är född i Lettland men har mestadels tysk stam (Ramiro Z på både mammas och pappas sida).
Vet att hon har haft 3 st föl i lettland.
Finns det någon sida där jag kan ta reda på mer om hennes stam samt mer om hennes föl?
Jätte tacksam om någon kunde hjälpa. :bow:

Sv: stam (lettisk/tysk)

Ingen som vet något?? :confused:

Skriver hennes stam
E: Rovers-Ritual-Ramiro Z
U: Rupija-Rufs-Rolando-Ramiro Z

Vet inte vilka hingstar hennes föl är efter...

Vad heter din häst?
Har du kollat på paardenfokken.nl ?

Mvh Gullegryn

Hon heter Rubrika.

*hitta inget där heller*

Senast ändrad av en moderator:

Jag hittar en avkomma efter Rovers i den svenska blupdatabasen, Rodzers. Även Rufs har två avkommor här.

I finska sukupostidatabasen hittar jag avkommor efter både Rufs och Rovers.

Konstigt nog finns hon inte som avkomma till Rovers någonstans där jag kikat... Inte heller hennes mamma som avkomma till Rufs.
Borde nog titta på en lettisk sida eftersom hon är importerad därifrån, frågan e vilken.

Konstigt nog finns hon inte som avkomma till Rovers någonstans där jag kikat... Inte heller hennes mamma som avkomma till Rufs.
Borde nog titta på en lettisk sida eftersom hon är importerad därifrån, frågan e vilken.

De hästar som finns med i dessa databaser är antingen själva registrerade i ASVH respektive Finland, eller har avkommor som är det. Är din häst nyimporterad kan den saknas, det kan också hända att den är registrerad någon annanstans (hittade henne dock inte hos SH heller). Tyvärr känner jag inte till någon liknande sida för de lettiska hästarna, det är tveksamt om det finns.

Vet att uppfödaren är Saldus Jasanas Sporta skola. (tror inte de har någon hemsida dock)
Hon importerades för dryga 3 veckor sen.

Då är det troligtvis så att man här inte hunnit lägga in informationen ännu.

Hur Lång tid tar det ca att lägga in info?
Och var visas det sen?

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: warg
·
Avel Hej. Jag och min mamma går i banorna att köpa ett sto e. Niveau - Carismo. Ägaren vet inte vilka papper hon har (stoet är SWB men...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: PantheraL
·
Avel Hej jag är lite ny på detta med betäckning men jag funderar på att betäcka mitt new forest sto Casandra III som är en renrasig new...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Görel
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 270
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka