Stålstygn kvar i magen

mollysmatte

Trådstartare
Hjälp! Min schäfer blev opererad för juvertumörer och de två sista juvrerna togs bort i buken. Hon läkte inget vidare, då hon lyckades ha sönder två stygn på två olika ställen på buken. Stygnen var av stål och hon åt Kåvepenin under läkningstiden, samt blev tvättad två gånger om dagen med klorhexedin. Till slut tog vi bort stygnen, vilket gått bra tidigare då hon blev opererad för L7-S1- syndrom. Men det var väldigt grötigt vid det sista stygnet och de fick sitta ytterligare två dygn, på veterinärens inrådan. Nu till mitt problem, kände i dag att ett stygn var kvar då hon var och badade. Kände något kallt då jag tvättade henne på magen. Väl hemma tog förstoringsglasögon samt pincett, tång och ficklampa fram. Såg stygnet direkt och grabbade tag i knuten, lyfte försiktigt och höll väl i knuten då jag klippte! Pang, så försvann ståltråden in i hunden! Vad gör jag nu! Hade det varit Vicryl så hade jag inte varit orolig! Vill inte nu att hon skall behöva ta bort ståltrådsbiten hos veterinären, då hon äntligen börjar återhämta sig efter en lång konvalescenttid med båda ovanstående operationerna direkt efter varandra från januari fram till nu! Hon behöver sin vattenträning nu under sommaren för att komma tillbaka i muskelmassa. Vet någon om ståltrådsbiten börjar vandra runt, kapslas den in eller är det direkt farligt att låta den vara kvar? Skall försöka få tag på veterinären i morgon, men med midsommar snart, så kanske det är svårt att komma fram. Behöver råd, så jag kan sova lugnt ifall jag inte får tag på vår veterinär. TACK på förhand!

Jag har en katt som har ett stygn kvar. Det har suttit i 10 år nu. Men prata med din veterinär och hör vad ni ska göra i ditt fall.

Hej Warg! Tack det låter så lugnande! Får komma till veterinären på måndag. Jo, den verkar inte sitta i överhuden vallhund, utan i under det man kan lyfta upp och det känns som en avlångt formad knöl i själva det hårda i magen. Visst kan det vara som du skriver, men jag var upprörd efter två ganska stora och jobbiga operationer, därför kan ordvalet blivit fel. Ber om ursäkt!

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 805
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 565
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka