Stallschema i mobilen?

R

royalimp

Är det någon som provat någon form av app eller liknande webbaserat för att hålla iordning på stallschemat?
Som det är nu sitter stallschemat i stallet och man måste dit för att se vilka pass man har ( om man glömt skriva upp...)
Skulle gärna vilja ha en funktion där alla i stallet kan se vem som har tex morgonfodring oavsett var man är, och likaså boka upp sig på schemat när man sitter hemma i lugn och ro, via mobil eller dator.

Ett delat schema i ett webbgränssnitt alltså.

Någon som vet något liknande?
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Det finns säkert bättre program, men det jag kan komma på är Google Calendar.
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Min stallägare har ett rullande schema för stallpass som hon gör i pdf-format. Den filen mailar hon till oss alla som har gett vår mailadresser. Då är det bara att ladda ner den från mailet till mobilen. Tror även den finns som pdf på stallets hemsida.
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Fast nackdelen med pdf är att man inte kan uppdatera listan med byten och liknande.
 
Sv: Stallschema i mobilen?

I och för sig kan det vara det. Har dock aldrig varit till problem för mig, jag vet ju med mig om jag har bytt dagar:)
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Ingen aning om det finns någon smart app, men annars så kan ju Google docs vara ett alternativ. Det blir som ett word/excel-dokument som alla man delar med kan skriva i.
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Man kan ju fotografera schemat, Märker man av ändringar som man måste veta om så tar man antingen kort på det eller skriver upp det.
 
Sv: Stallschema i mobilen?

I och för sig kan det vara det. Har dock aldrig varit till problem för mig, jag vet ju med mig om jag har bytt dagar:)

Fast det kan ju vara bra för andra i stallet att veta ändringarna också. Synd om man ringer fel person klockan sju på morgonen när man vill att hästen ska vara kvar inne eller få ett tjockare täcke i hagen...
 
Sv: Stallschema i mobilen?

eller sa pallrar man sig till stallet och skriver av och har i sin vaska. och sa enkelt ar det.. tank om du far slut pa batteri i phonen eller tappar den eller ngt? hur skall du da kunna leva?? tycker folk litar alldeles for mkt pa electronics idag, jag vet att det ar sa, man ser nastan aldrig en person utan phone i handen.. sjalv skulle jag skriva av schema, for de dagar som jag fodrar och inte bry mig i andra, for det spelar val ingen roll vem som ar dar om man inte ar dar sjalv.. och en annan person kan ju inte andra MITT schema utan min vetskap?? har dock inget forslag mer an papper och penna...
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Fast det kan ju vara bra för andra i stallet att veta ändringarna också. Synd om man ringer fel person klockan sju på morgonen när man vill att hästen ska vara kvar inne eller få ett tjockare täcke i hagen...

Aldrig upplevt ett problem med det heller. Men då har vi även tavlor i stallen där vi skriver ev. meddelande som rör stallpassen. Att ringa samma morgon som ändringen ska ske tycker jag är ganska fult oavsett om man ringer till rätt eller fel person. Någon form av framförhållning kan man väl ändå ha.

moholmarabs:

En vattenflaska kan ju börja läcka i din väska. Vad gör du då när texten smetas ut? Tycker folk förlitar sig alldeles för mycket på gamla metoder nu för tiden.

Eller så kanske det är så att det egentligen inte spelar någon större roll hur man väljer att hålla reda på sina pass, via papperslapp, mental-filofax eller mobiltelefon. Alla tre kan ju faktiskt gå sönder och då får man väl helt enkelt kolla schemat en gång till. Svårare än så är det inte:idea:
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Nu bara väntar jag hur många fler svar det behövs för att komma til kopplingen att man är en dålig hästägare för att man har en smartphone. :grin:

För min del blir jag gärna uppringd eller får ett SMS av hästägare som vill att hästen ska vara kvar inne, även om de bestämmer sig i sista minuten. Mindre jobb för mig, tack, tack. :laugh:
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Håller med dig! Google calender eller google docs som "alla" kan komma åt. Det är 2012 och vi kan nog inte sträva oss bakåt.
Min man har i många år förundrat sig över stalltavlor där det kan stå inaktuell info. Varför har ni inget "datasystem" har han undrat, visst finns det säkert men kanske inte i vanliga inackorderingsstall.

Som svea säger är det bra att kunna meddela direkt till den det gäller med ett sms och man vet vem det är som tex tar ut. Ändringar görs direkt, och alla kan gå in och titta och när man står där i stallet på morgonen så vet man om det är något speciellt med någon häst.

Smartphone, iphone, android en stor hjälp. Inte lätt att pallra sig till stallet i ottan och skriva på tavlan alla gånger!
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Nej, fy har du en smartphone! Såna som du borde inte ha häst, nöj dej med att spela på din smartfån istället! :angel:

Kunde inte låta bli.
Jag är både konservativ och inte i frågan. Jag älskar min kalender och jag tycker det är enklare att komma ihåg saker som jag skriver för hand. Men samtidigt är det sjukt smidigt att ha allt i telefonen! Den är alltid med, till skillnad från kalendern som jag brukar glömma lite här och var.
Google calender tycker jag bäst om.
 
Sv: Stallschema i mobilen?

Kika efter MyHorselife.

Tack för tipset, den appen har jag missat! Jag har letat rätt länge efter en bra häst-planerings-app då jag har flera hästar och det blir rörigt i den vanliga kalendern...

Till sidospåret:
Nu när det finns en massa smarta lösningar, så varför inte använda dem? Jag har inte övergett papper och penna - men det ÄR smidigt och tidsbesparande att använda den teknik som finns. Lappar tappar jag bort, jag minns sällan i vilket block jag skrev upp vad och har inte med mig "papperskalender" eller liknande överallt. Jag synkar med datorn så att jag har allt kvar ifall telefonen skulle haverera, och har givetvis även säkerhetskopia på det som finns datorn.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 013
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 620
Senast: Amha
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 448
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp