Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland surfar jag runt på Hästnet och kollar på annonser. Reflekterade då över hur bristfällig information en del annonser har, en del har knappt någon information alls och inga bilder.
Vilken information tycker ska finnas med i stallplatsannonser?
Gud vad man sluppit slösa tid i sina dagar om allt stått med en gång alltså!
Om jag nu skulle stå inackorderad igen istället för att ha stall hemma hade annonser utan detta gått bort:
Pris (gärna totalpris så att man VET och slipper överraskningar på flera tusen för tillägg man vill ha)
Göromål (utan ljug om mindre, större förväntningar dyker ALLTID upp på ”intervjun”)
Service (den ärliga som faktiskt hålls utan gnäll, alternativt info om att man kan köpa till service som då skall hållas utan gnäll)
Storlek på box samt info om hagar.
Info om Ridhus, paddock, ridvägar.
Gärna info om grovfoder och strö finns på gården eller hur det införskaffas så att man vet om man får ha sitt egna om man vill (också utan gnäll)
/ Inte alls bitter på lata och okunniga stallägare som lovar guld och gröna skogar utan ekonomi till det, utan som i sin tur skall hålla sitt hästeri flytande med nöd och näppe i tron om att inackorderingar gärna sponsrar hej vilt.
Jag informerar om allt det där. Är inte intresserad av att lägga tid på folk som inte vill ha det vi har att erbjuda. Jag mailar ofta uppstallningsavtalet och stallrutinerna innan de kommer och tittar också.
Fast vad som är viktigt varierar ju. Jag har full förståelse för att man i en annons vill undvika att skriva saker som kan ge diverse åsikter från som inte alls är intresserade av stallplats, plus att det i många stall kan variera med tider och/eller vara flexibelt, utan att det för den delen är inackorderingens val vilken tid hens häst ska tas in, t.ex, men att man kan anpassa efter olika hästars behov.Jag saknar ofta saker som hur länge hästarna är ute (vinter som sommar), hur avmaskningar sköts (träckprov?), foder (hur mycket som ingår, är det analyserat, kan man byta bort ev kraftfoder?), hur mycket förväntas man göra själv och saker runtomkring, typ som var stallet ligger, finns det kollektivtrafik dit (mer än 2 ggr/dag).
Jag hade uppskattat om allt viktigt stog med på en gång, så jag kunde låta bli att höra av mig i onödan.
Å andra sidan hade jag ute en annons för nåt år sen och trots att det stog tydligt höjdgräns och könsbegränsning på hästarna hörde folk av sig med hästar som inte passade in...
Jag informerar om allt det där. Är inte intresserad av att lägga tid på folk som inte vill ha det vi har att erbjuda. Jag mailar ofta uppstallningsavtalet och stallrutinerna innan de kommer och tittar också.