Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vatten måste de ju ha fri tillgång på Stallet/Ladugården kan katten alltid komma in i, så då kan den söka skydd från väder och vind. Det är väl inte så jättevarmt där på vinterhalvåret men det går nog att lösa så katten kan komma in någonstans där det åtminstone är plusgraderI och med att den ska vara utekatt så kan den klara sig en arbetsdag ensam, se bara till att den har tillgång till åtminstone vatten och så att den kan söka skydd någonstans om det är regnigt/väldigt hett/kallt/blåsigt.
Ja vatten måste de ju ha fri tillgång på Stallet/Ladugården kan katten alltid komma in i, så då kan den söka skydd från väder och vind. Det är väl inte så jättevarmt där på vinterhalvåret men det går nog att lösa så katten kan komma in någonstans där det åtminstone är plusgrader
Ska kolla om jag kan hitta något genom djurhemsförbundet, verkar finnas några stycken som är anslutna dit inom 10 mils radie i alla fallJag säger också att en vuxen katt som omplaceras från ett vettigt katthem verkar var det vettigaste för er del. För att då lite bättre koll på vettiga katthem så rekommenderar jag att kolla vilka som är anslutna till ex Djurhemsförbundet iom att de då lever upp till vissa krav.
Och om katten ska vara ute på dagtid, se till att den kommer åt vatten, mat och har någonstans att ta vägen vid dåligt väder.
Nej då här ska inte brytas mot någon lag Haha, skämt åsido, kommer minst kolla till den morgon/kväll, om jag känner mig själv rätt så kommer den nog att få sova inne också TackOm du inte vill bryta mot lagen så ska katten ha tillsyn 2 ggr/dag
Säger också: adoptera från katthem. Även om ni vill ha kattunge så välj att adoptera denna från katthem då får ni förmodligen en katt som är vaccinerad, chippad, avmaskad (och kastrerad om den är vuxen). Många flugor i en smäll!
Lycka till
Nej då här ska inte brytas mot någon lag Haha, skämt åsido, kommer minst kolla till den morgon/kväll, om jag känner mig själv rätt så kommer den nog att få sova inne också Tack
Verkade inte finnas några katter på katthemmen häromkring som de specifikt skrev att de skulle vara utekatter.
Om man köper en kattunge, kan man då vänja den vid att vara ute? Tänker mig att det också kan vara ett "personlighetsdrag", vissa tycker om att vara ute och vissa inte.
Då bör det ju inte vara några problem när katten har "boat in sig" hos oss
Jag blir bara mer och mer sugen på att skaffa en till liten familjemedlem Det är så tomt i huset utan något husdjur, har ju "bara" hästar ^^
Jag trodde faktiskt det skulle ta längre tid innan kissen blev "tam", fångades i en bur och vi fick honom relativt direkt. Inget fräsande, klart han var rädd, men inte alls så som jag trodde han skulle vara. Redan dagen efter vi fått honom sökte han sig självmant till mig. Nu är han hur gosig som helst, busar och leker massor Rumsren var han visst direkt också, har aldrig gjort nånting nån annanstans än i kattlådan
Ja, så himla tråkigt att hans mamma försvann Men han verkar ganska nöjd med livet nu ändå som tur är! Jag har semester så jag har varit hemma i stort sett hela tiden så vi har ju lärt känna varann bra, sån busig och gosig kisseKatter är fantastiska på att bli rumsrena - de vet direkt var toan är!
Vilke oerhört gullig liten kisse ni har! Det verkar som om han inte bara bosatt sig inne i huset utan även i matte-hjärtat. Fantastiskt fint att läsa! (även om det känns sorgligt att hans mamma är borta)
En liten uppdatering från mig.
En vild katthona fick en enda kattunge som hon hade i grunden under vårt hus, sedan efter de tog hö på ängen brevid vårt hus så försvann kattmamman Den lilla kattungen satt och jamade och var helt ensam, så grannen fångade den och skulle leta efter ett nytt hem åt den lilla. Vi fick den och har tagit hand om den, han var tillräckligt stor för att kunna äta kattmat så det gjorde det lättare iaf Har haft honom i nästan två veckor nu.
Mysigt att sova i mattes knä
Och blir det för varmt är detta favoritplatsen
Så han ska avmaskas, vaccineras och när det är dax ska han kastreras
Hittills har han bara fått varit inne, förutom ett par gånger ute i min famn, det är fortfarande lite läskigt att vara ute tycker han. Vi får vänja honom så småningom, men jag tror att han kommer gilla att vara ute sen, det brukar ju de flesta katter göra Självklart kommer han få vara inne så mycket han vill sen, han ska inte bo i stallet, det är ju min lilla kisse