Stallinredning!

F

fredda

Jag såg att man skulle undvika prisfrågor o liknande, men jag vet inget om stall och boxar så jag känner mig så illa tvungen :)

Jag har 8st 3x4m boxar av okänt fabrikat som står i vägen i mitt garage ;) Boxarna är i MYCKET gott skick och fyllningen består av typ karosseriplyfa. Dörrarna i boxarna är liksom halva, det går att öppna själva gallerdelen. Mellan hälften av boxarna är det galler och mellan resten är det sån där plyfa.

Det finns även någon sorts tvättbox.

Kan ni ge mig nån uppfattning om vad jag ska försöka få för grejorna!

P1010027 (Medium).JPG

TBOX.JPG

Mvh. Fredda

Sv: Stallinredning!

Begagnat brukar priserna ligga runt 1000-2000:- per box. Sedan beror det ju på om du kan montera ner det, eller om köparna måste göra det. Om det är fasta krubbor, vattenautomater etc med i priset.

Om du går in och kollar på tex www.blocket.se under "hästar och ridsport" så brukar det finnas en hel del stallinredning till salu där. Det kanske ger dej lite mer kött på benen när du kan jämföra precis vad du har hemma och vad liknande "stall" säljs för.

Eller så sätter du helt sonika ut en annons "säljes till högstbjudande".

Fick jag tag på begagnad boxinredning i det skicket till det priset så köpte jag den handlöst, oavsett var i Sverige den fanns.
Nypris på fabrikstillverkade boxar ligger på ca 7000-9000 kr (boxfront + 1 mellanvägg).
Begagnat i hyfsat skick brukar ligga på ca halva nypriset i annonser, vad man sedan får ut för dem kanske är en annan sak...?

Fredda: Den andra anordningen ser ut att vara en undersökningsspilta. Den används bland annat vid veterinärundersökningar, seminering osv.
Här kan du kolla på nya fabrikstillverkade boxinredningar och kanske få tips på vad som är ett skäligt pris:
http://www.hastnet.se/hastnet/kategori/utrustning.php?kid=12&aid=25

Hej
såg att du vill sälja boxar...
Jag är i panik! Vi hade köpt boxväggar men när vi fick hem dom var nästan alla uppruttna....
Undrar nu hur mycket du ska ha för dom? vi behöver inredning till 4 boxar.
Har du bilder som du kan mejla eller.....

Hälsningar Pia

Tråden är över 3 år gammal. Mkt osanolikt att grejorna finns kvar. Säljaren har inte varit inloggad sedan dess.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka