Stallinredning

cactuspower

Trådstartare
Är nyfiken på vad ni har för stallinredning och vad just inredningen kostade det? Har ni bilder?

Tack på förhand! :bow: /MVH Emma

Sv: Stallinredning

Jag har boxar från Cityboxen, 8 st med skjutdörrar och 2 st med slagdörrar. Galvat stål och så plankfyllning, stående lärkplankor. Jag är väldigt nöjd än så länge, stallet har varit i bruk sedan i somras.

Vi har boxar i ek väldigt rustikt och grovt. Istället för u profiler har vi byggt allt i trä bara hörn stolparna är av runda tubrör som jag har målat vinröda. Vanliga dörrar utan galler som är byggda på gammalt vis. Bara vinrött stående galler mellan boxarna och inget framför blir luftigast så :) Allt i stallet är byggt i gammal rustik stil sadelkammaren tex är upmurad i korsvirke. Ska försöka få in bilder om du vill kika.
Vi har inte betalat något för träet.. svärfar har sågat ner det själv och vi har en bekant som har såg. :)
Mvh Rosenlund

vi har ett alldeles nybyggstall (blev klart i söndags) med 4 boxar från Myrby.skjutdörrar, vippkrubbor, och myrbyväggar runt alla 4 sidor (för väggarna i stallet är inga stallväggar utan enbart gipskivor).

vi har specialgjorda extra starka och robusta mellanväggar som är en bit högre än de vanliga och 3,05 istället för 3 m.
skulle skickats till stort stall i finland, men galvet blev inte tillräckligt blankt eller nåt sånt obetydligt (märks knappt), så de kunde inte sälja dom och fick läggas på sekunda och vi köpte dom för 700 spänn styck ;) :angel: . (sen även för kontakter men ändå).
krubborna i stål, utfällbara fick vi för halva priset (kostar över 1000lappen annars tror jag).
bara fronterna vi köpte för ord.pris.

tror det gick på 30 000 kr eller något sådant sammanlagt med vattenkoppar, vattenledningar, boxarna och tillbehör, bultar och ja osv.
sen säkert 10000 till i verktyg :crazy: (sågar, slipmaskiner, svets m.m.) men det behövdes köpa då vi alldeles strax ska börja bygga andra stallet på gården.

virket fick vi gratis, en i släkten jobbar på sågverk. det är ohyvlat råplan (grovt).
betsat på utsidan i en grön-brunfärg (såg grön ut i affären men det blev den inte..) och målat med något glansig färg, uteakrylat på insidan i mörkgrönt.
enbart för att när man behåller träfärgen blir det så jäkla skitigt och det går inte så lätt bort. detta är bara att spola av.
framsidan betsade vi dock för där skiter dom ju inte och det är så snyggt.

jättefint blev det men har tyvärr inga kort ännu

ska snart börja bygga vårt stall.
vad jag inte fattar är varför det blir så himla dyrt???
man behöver ju inte ha 'måttbeställda' boxar från olika firmor...
kan man fixa mycket själv så är det ju bra. hittade mina boxdörrar i lila tidninen för 200:- stycket o då fick jag fungerande vattenkoppar på köpet!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama