Ni får nog lägga släktskapet åt sidan och se realistiskt på göromål och kostnader, annars blir det surt och tråkigt att ha häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni får nog lägga släktskapet åt sidan och se realistiskt på göromål och kostnader, annars blir det surt och tråkigt att ha häst.
Tack för bra tips! Ska tänka igenom innan jag lägger fram det, hon blir lätt defensivDet är nog dax att ha THE TALK. Men gör det inte när du är arg eller irriterad. Tänk noga igenom vad du har för förväntningar, och lämna utanför vad du INTE vill ha och vad du tycker INTE har fungerat. Det blir lätt pajkastning.
Mitt tips är att titta framåt, kommunicera förväntningar och vad du själv har för tankar kring upplägget. Kanske vill du ha sovmorgon på helgerna? Kanske en fridag i veckan?
Tack för bra tips! Ska tänka igenom innan jag lägger fram det, hon blir lätt defensiv
"Fast släktskapet är ju det ENDA som inte går att bortse från. Det är ju som det är oavsett hästar, stall, lösdrifter eller fan och hans moster."
Jodå men man får i vissa fall vara lite kreativ. Det är lätt att bli överkörd då man har 2 emot sig som vill ha det så billigt och så lite att göra som möjligt. Släkt eller ej så får man säga ifrån när det inte fungerar. Det är 3 hästägare som behöver enas om bästa möjliga lösning för alla. Det bästa är att ha skriftligt att falla tillbaka på om man blir oense i framtiden.
Jag har äntligen blivit med häst igen och har eget stall med lösdrift på gården. Som sällskap har min mor och syster stallat in sin häst här. Vi delade på stängsel, foder, strö och lite nödvändiga stallgrejer när hästarna flyttade in. Jag står för matning, täckning och vattning. De kommer varannan/var 3e dag. Fyller ibland hönät och sopar och pysslar med sin häst som jag får hämta åt dem i hagen... Jag hade inte tänkt på att ta någon hyra men börjar nu känna när jag fixar till mer och mer i stallet, lägger ut pengar på inredning etc och sköter allt att det är väl lite väl lyxigt för dom att bara lalla hit när det passar...
Hur gör ni som har nära släktingar inhyrda i ert stall? Är jag småaktigt?