Bylund
Trådstartare
Mina skor sjunger på allra, allra, allra sista versen. Silvertejpen håller på att lossna, och den finns snart inte så mycket sko kvar under tejpen.
Tyvärr verkar mina krav på sko vara totalt omöjliga att uppfylla. Jag hittade två modeller av skor som jag gillade, BÅDA var slut/skulle utgå från sortimentet, så inte fick jag några nya skor inte.
Mina krav är då:
- Ej jodphur.
- Bruna.
- Rundad tå.
- Snörning
- Inget lack, orm/krokodilskinnsmönster eller annat konstigt.
Jag får inte ner fötterna i jodphur, och skulle jag få det så tycker jag inte att de sitter på foten. Dock inte provat något dyrare märke, bara en och annan Hööks-sko, men tycker dyrare modeller blir fulare i takt med priset.
Jag ska kunna ha skorna i det dagliga stallarbetet och till ridning. De behöver inte vara anpassade för leriga hagar, det har jag gummistövlar för!
Ska det vara så svårt att hitta en sko?
Jag har en budget på runt 1000-lappen, ev ett par hundra till.
Tyvärr verkar mina krav på sko vara totalt omöjliga att uppfylla. Jag hittade två modeller av skor som jag gillade, BÅDA var slut/skulle utgå från sortimentet, så inte fick jag några nya skor inte.
Mina krav är då:
- Ej jodphur.
- Bruna.
- Rundad tå.
- Snörning
- Inget lack, orm/krokodilskinnsmönster eller annat konstigt.
Jag får inte ner fötterna i jodphur, och skulle jag få det så tycker jag inte att de sitter på foten. Dock inte provat något dyrare märke, bara en och annan Hööks-sko, men tycker dyrare modeller blir fulare i takt med priset.
Jag ska kunna ha skorna i det dagliga stallarbetet och till ridning. De behöver inte vara anpassade för leriga hagar, det har jag gummistövlar för!
Ska det vara så svårt att hitta en sko?
Jag har en budget på runt 1000-lappen, ev ett par hundra till.