Stall i tätort?

AVB

Trådstartare
Var får man bygga stall egentligen? Hur stor måste en tomt vara för att man sk ha stall på den i en tätort, t ex?

Borde kanske som arkitekt veta detta men haha
 
Sv: Stall i tätort?

Jag vet bara att när vi byggde fick totala byggytan (hus + garage etc) inte överskrida 30% av tomtens area och att det skulle ligga 50 m från bebyggelse om inte det godkänns skriftligt av grannarna. Men om detta var kommunens bestämmelser eller enligt lag har jag faktiskt ingen aning om.
 
Sv: Stall i tätort?

Det beror på om det är detaljplanerat. För utanför detaljplan får man smälla upp ekonomibyggnader. Ring ansvarig på komunen.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
5 379
Senast: __sofia__
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Smurfoff
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 457
Senast: Badger
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 058
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp