six feet under

Trådstartare
Funderingar över hingstval och har pratat med Biederman stallion service om Stakkato ! Är det någon här som har betäckt med honom och är det någon som vet om han är lätt att få dräktig med ? Statistiken på ASVH sida ser ju inte allt för rolig ut men det kanske föds föl som inte reggar i ASVH.
 
Sv: Stakkato

Fyra av fem betäckta ston dräktiga i år enligt Språngrulla är väl inte så dåligt? Två på FAI som var dräktiga, övriga på TAI. Tidigare år var det sämre dräkyighet såg jagm främst på TAI.

Innan när han tävlades tappades han bara två gånger per vecka, detta enligt Celles veterinär, han ville han inte mer än så då. Skulle man ha TAI så var det lite krångligt då. Han slutade tävla nu i höstas, så då kan han troligen tappas oftare. Jag har inte betäckt med honom själv, men jag frågade om honom säsongen 2011.
 
Sv: Stakkato

Jag tittade bara på förra året och då var det enligt ASVH och då var det 4 reg. föl på 17 betäckta :( Jag har hört att det är lite si och så med dräktigheten både på han och hans söner men vet inte om det är sant :confused: Då han är lite dyrare vill man ha lite på fötterna innan man bokar och av erfarenhet brukar stationerna inte vara så sanningsenlig ! Bokade en hingst i år som hade enligt hingsthållaren BRA kvalite men de var halvdöda när de kom fram och efter 6 skick fick vi byta hingst. Den missen kostade oss nästan 10 000 och när vi bytte till en annan hingst även den på transport bleb hon dräktig på en gång.
 
Sv: Stakkato

Har du kollat Satisfaction FRH ( e. Stakkato-Calypso II). Han vann b la WC i Göteborg i våras. Jag använde honom 2010, en seminering i en brunst var det som behövdes, och hans dräktighetsstatistik är för övrigt bra här. 2010 var 14 av 18 ston dräktiga här, sedan 1 sto av 1 betäckt 2011 och 2 ston av 3 betäckta 2012.

Nu är han såld till Danmark, men killen som har honom nu samarbetar tydligen en del med Schou & Skoboue, så han kanske finns med i deras program 2013?
 
Sv: Stakkato

Även jag är sugen på Stakkato, funderar på om det är bättre att åka över till Tyskland även om det är bökigt. Sperman kan ju dock förbättras (om den nu är dålig) av att han slutar tävlas.
 
Sv: Stakkato

Jag får ju ett föl i vår och kan inte frakta så långt (bor i Gävle) Hoppas att det blir bättre nu när han inte tävlar,tyvärr så blir han ju inte yngre ! Har några reserv hingstar på lut ( Diarado, Parco och Casir Ask) Jag vill ha Orginalet (Stakkato) det är han som har frälst mig så jag hoppas att det kommer att funka !
 
Sv: Stakkato

Jag är även sugen på Cornet Obelenski. Vet dock inte om det är någon som ska ta in på honom?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 478
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 292
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 973
Senast: Amha
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
4 734
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp