Staff. Bull Terrier-berätta allt!

snigelfarmor

Trådstartare
Går här och ska snart lämna min rottweiler till hans ägare som har fått barn och nu kan ta hem honom. Trivs med rasen, kanske lite slö, men det är ju olika det med. Tycker han är lite stor, jobbigt att ha på bussen, i bilen osv. Har en gång träffat två avelstikar på en arbetsplats jag besökte, av rasen staff. bull terrier, och fastnade direkt. Detta var 2000, så det är ett tag sen. Sen dess har jag tyvärr bara sett
"invandrarkillar i förorten" med dessa hundar..vilket inte säger mig så mycket.

Så, berätta nu om allt man kan använda dem till, och om de är trevliga familjehundar, hästhundar, katthundar?

Hittar man hundpassare om man har dessa hundar.
Vilken färg är minst skräckinjagande tycker ni? Mest snygg.
hane eller hona, skillnad?

tack på förhand!!

Sv: Staff. Bull Terrier-berätta allt!

Jag är jätte intresserad av rasen och ska hämta en liten valp om 2 veckor :)

Vi har "stora" planer för denna lilla kavata tjej, men ett steg i taget ...

Jag vill tävla/träna aktivt i Lydnad och bruks

Ha en hund som älskar att hänga med på saker men som kan ta det lugn om det blir lite mindre aktivitet under någon vecka...

Roligt! Valpbilderna jag sett är verkligen jättesöta! hur kan något så sött bli så maffigt sen :)

Hur har du valt uppfödare, och varför just en staff?

Jag och min sambo satt och läste på om massor av raser som jag var intresserad av, staffen passade bäst in helt enkelt.

När valet av uppfödare skulle göras så gick jag igenom hela Staffe-listan och hittade ett fåtal som jag skulle kunna tänka mig att köpa valp av = Jätte tråkigt :(

Men så är det iaf och nu äntligen ska jag få hem min lilla skönhet

Ja, absolut. Vill ha en så frisk hund, och så länge som möjligt, en livskamrat! Vill väldigt gärna främja seriösa uppfödare med, för rasen behöver ett gott rykte och seriösa ägare och uppfödare.

Nu har jag varit och träffat valpar och mor. Ska inte köpa, då jag vill köpa av kennel och inte privatperson, men jag fick träffa rasen!

Känns helt rätt, så en dag blir det nog en sådan. ska bara ha villa och volvo först.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 777
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka