Stänga grindarna till hagen- en självklarhet om man passerar!! Eller...?

Ibland undrar jag om många människor helt förlorat kunskapen om djur. Djur har blivit något slags gullifierade av Disney och liknande, vars främsta syfte är till för att vara kramdjur för människor.

Man kan inte tänka sig att hästarna i hagen, eller för all del korna eller andra boskapsdjur, kan röra på sig och bli upprörda när de står fridfullt och betar en bit bort. Därför kan man inte heller tänka sig att det skulle kunna innebära någon risk att gå in i en hage med djur.
 
Eller att koflocken som lugnt betar vidare när man går förbi reagerar på ett helt annat vis när man har hunden med sig. I synnerhet om hunden är lös och kommer en bit från sina människor.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har skapat ett hemligt nick men är medlem här sen länge, jag vill vara anonym då jag tycker detta är lite jobbigt att skriva om. Om...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
13 258
Senast: axel
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 772
J
Hundhälsa Idag small det ordentligt... Jag hade stängt in min snart 2 år gamla schäferkille i stallet när jag skulle på promenad med hästen... Han...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 383
Senast: iowa
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 954
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp