Städa stallet

• Anläggning
  • Trådstartare Trådstartare Trollsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 361
T

Trollsan

Snart är det dags att kavla upp ärmarna och börja städa undan vinterns skit!

Vad är ert bästa städtips för stallet?
Ex dammsugare till alla spindelnät.

Har ni något "super-medel" som snabbt och lätt löser upp skiten på väggarna?

Fram med alla goda råd!:idea:

Sv: Städa stallet

jag håller också på med vårstädning!

till boxväggar brukar jag göra varmt vatten och såpa, tycker det smutsen kommer av väldigt lätt. skrubbar med en skurborste (rotborste med kort borst).
:)

i år har jag även skrapat och målat om stallfönstret vilket gjorde stor skillnad. det fönstret var inte tvättat på år och dar.

Ut med hästar, ut med bäddar och in med högtrycken. Om så krävs, hetvattenhögtryck. Efter det målning där det behövs.

Brukar avsluta med att virkona stallet.

Ut med allt löst som hästar, bädd och annat flyttbart ;)
Sedan blir det ångtvätt av allt och det som ev inte går av då tas med högtryckstvätten.

Stallosan F på golvet om det ska vara hästar inne under sommaren efter rengöringen.

Jag har hört mycket gott om målartvätt!
Funderar på att prova det i år, och avsluta med högtrycken.
Har tidigare använt såpa, tycker att det funkar men man får ju skrubba riktigt ibland.

Allt som sparar tid och arbete är guld värt!

Ja, nog börjar det bli dax för storstädning i stallet.

Vi brukar högtryckstvätta och då lossar all skit. SKULLE det inte göra det så skurar vi med grönsåpa. Det luktar ju så gott.

Sedan låter vi det torka ordentligt innan vi bättra på med färg igen.

Stallet blir som nytt igen. :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 385
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 343
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka