Stackars min misse- misslyckad kastrering?

aemaria

Trådstartare
Åkte iväg för att kastrera både honan och hanen igår. De är ca 6 mån. Hanen var monokrypt. så jag visste att det skulle bli lite besvärligare. När vi hämtar dom så har allt gått jättefint med honan men med hanen tycker vet. att han misslyckats. Han hade kännt den andra testikeln i ingualkanalen (heter det så??), skurit upp i ljumsken men så när han ska plocka bort den så ser det inte riktigt ut om en testikel... Möjligvis en tillbakabildad/outvecklad sådan. Vet vet alltså inte om misse blivit kastrerad, men han ville inte skära upp buken OM det där skulle vara testikeln. Typiskt!

Han var dock väldigt generös och tog inget för denna "kastrering". Vi ska återkomma om ca 5 veckor och ta blodprov för att mäta testosteronhalten. Om denna är låg så var det testikeln han fick bort. Om inte står vi på ruta ett igen. Då får man ultraljuda enligt vet och det kan inte han göra där. Synd eftersom han var mycket sympatiskt.
Någon som varit med om något liknande?

Kan också tillägga att min sambo blev helt grön och kallsvettig och tvingades gå ut när vet la upp hanen på bordet, rakad, blodig och lite lemlästad :)

Idag är de pigga båda två men hanen är pissed off på sin strut och honan tycker att han är läskig med struten och morrar och fräser på honom.

//aemaria
 
Sv: Stackars min misse- misslyckad kastrering?

Men äsch, rackarns att vet. inte var säker! Får hålla tummarna för att det verkligen VAR en testikel så ni slipper buköppning senare.

Nåja, skönt att det ändå gick bra med sövning och sådant och att de är pigga!

Så sött att han är sur på "struten"! :rofl: Minns när hunden hade strut, han var verkligen världens ömkligaste schäfer då! Det var inte mer synd om NÅN annan i hela VÄÄÄÄRLDEN talade han om för oss!
(ynk, pip, gnöl och så tefatsstora ögon) :D

Kram! Klappa missarna från mig, och hälsa Chico att mitt finger är helt läkt nu! :rofl:
 
Sv: Stackars min misse- misslyckad kastrering?

å va tråkigt :crazy: hoppas de löser sig för dig synd om han behöver skäras upp igen.. haha stackarn gillar han inte struten.. hoppas de blir bra snart..
 
Sv: Stackars min misse- misslyckad kastrering?

2007_06140058-2.jpg


Här är stackarn med struten :D

//aemaria
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp