Stackars fauven

Gnist

Trådstartare
Har lyckats bli huggormsbiten här i kväll på kvällsprommisen med husse :eek:

Efter att ha pratat med vet., så är nu maken på väg dit för att hämta ut kortisontabletter till stackarn. Vi ska då ge honom dessa, hålla honom i stillhet och sedan avvakta enligt vet.

Bettet har tagit mellan nos och läpp och det är ca 1 cm mellan hålen. Det är skapligt svullet nu och väldigt smärtsamt för honom om man går efter tjuten han ger ifrån sig med jämna mellanrum :crazy:
Dock är han rätt pigg och blänger på onda matte som stoppat in honom i en bur för att han ska vara still så mycket som möjligt.

Tänk att detta har jag aldrig någonsin råkat ut för på någon hund genom åren, så det blir ännu en erfarenhet. Tyvärr för Atlas del då..

Sv: Stackars fauven

oj stackare, hoppas att det går bra med grabben

Han är rätt pigg och sitter mest och blänger på mig som spärrat in honom och det tar jag som ett positivt tecken, fast med jämna mellarum tjuter han rejält :crazy: :(

Atlas-biten-2.jpg

Stackars liten,han se rätt ynklig ut!
Finns det mycket huggorm i år,har läst och hört många hundar som blivit huggorms bitna!?

Har inte sett någon orm alls hittills i år faktiskt, men det hörs vara gott om dem.

Uch då stackars liten :cry:´min hade tyvärr inte turen att överleva huggormsbettet :cry:

Hua jag som avskyr ormar!
Lilla Lady (en jack russel)blev huggorms biten för fjorton dagar sen,på nästan samma ställe som din.Efter två dagar såg hon ut som hon gått en boxnings match,men blev helt åter ställd.

Han är fortfarande rätt pigg och ligger och blänger på mig :love:

Dessutom har han slutat tjuta som om man sticker kniven i honom med jämna mellanrum (tack och lov) och han viftar glatt på svansen om man kliar honom på huvudet och pratar lite med honom :)

Visst ser han bättre ut?Eller är det jag som inbillar mig?

Han svällde ju upp något grymt första 3-4 timmarna och sedan började svullnaden sjunka undan. Han ska få kortison i 5 dagar i alla fall och idag är han pigg som vanligt, men forfarande en del svullnad kvar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka