Staaackars min lilla vovvsa!!! *bilder*

castle_bar

Trådstartare
USCH vad hon har blivit getingstucken! :eek: Hon ser helt grotesk ut, stackarn!!! :cry: Helt igensvullen i ansiktet!
Kolla bara...

Såhär brukar hon se ut:
hundmm004.jpg


zazza2.jpg


Idag blev hon getingstucken när hon stack näsan i fel hål, och direkt efter såg hon ut såhär: (Jag blev förstås livrädd och ringde veterinären, men hon tyckte vi skulle avvakta lite)
IMG_0708.jpg


IMG_0711.jpg


IMG_0713.jpg


Två timmar senare såg hon (och ser fortfarande ut) såhär: (Ringde vet. igen, men då sa hon att det inte var någon fara eftersom det gått två timmar och hon inte hade problem med andningen + äter normalt. Dom kunde svullna upp väldigt mycket, för getingarna är typ jättegiftiga nu... men som sagt ingen fara enligt vet, så jag får väl lugna ned mig... hon han fått kortisontabletter iaf!)

IMG_0871.jpg


Hon sover inte, hon KAN inte öppna ögonen! :cry:

IMG_0874.jpg




Fy fan... det spänner och kliar som sjutton i MITT ansikte bara jag tänker på henne! Ååååå stackars, stackars Zazza...
 
Sv: Staaackars min lilla vovvsa!!! *bilder*

Stackars liten, gud vad jobbigt :crazy: . Hoppas svullnaden går ner, och hon börjar må bättre.
Men vet. sa ju att det kunde bli stora svullnader, så du kan nog vara ganska lugn. även om det ser läskigt ut.

Peppkram:)
 
Sv: Staaackars min lilla vovvsa!!! *bilder*

stackars vovve:( hoppas svullnaden går ner snart och att hon inte har alltför ont..*skickar tröstkramar*

jag visste förresten inte att det fanns getingar redan nu:o
 
Sv: Staaackars min lilla vovvsa!!! *bilder*

*kl*

Tack hörrni! Vi behöver peppas lite här!

Men nu har hon somnat i alla fall... det är ju skönt så att hon inte springer med nosen i trasmattorna för att klia sig hela tiden! Stackarn!


Den lilla förstår inte alls varför mamma är så tråkig ikväll :D
 
Sv: Staaackars min lilla vovvsa!!! *bilder*

Stackaren :crazy: Sådär såg min förra hund ut när hon blev myggbiten, svullnade upp i ansiktet som bara den, tog ett tag innan jag listade ut att det var myggen som gjorde det, trodde först att hon hade blivit ormbiten och blev livrädd :eek:
Föressten, finns det getingar redan? hua, längtar inte tills det blivit varmare här, här har just flugorna yrvaket börjat kravla omkring...
 
Sv: Staaackars min lilla vovvsa!!! *bilder*

Naw men lilla vän,vad har hon råkat ut för-stackars liten:(

Måste vara jätte obehagligt att vara så svullen...Hoppas att det lagt sig tills imorn iaf.
 
Sv: Staaackars min lilla vovvsa!!! *bilder*

usch! jag blir helt skakis när min hund "bara" varit sövd, det är så läskigt när allt inte är som det ska, man påminns liksom om livets bräcklighet :/ och så är det ju skitjobbigt å se sitt djur lida/inte va helt piggt när man inte kan göra nått åt det! :(
hoppas svullnaden går ner snabbt..
jättefin hund :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 136
Senast: cirkus
·
K
Hundhälsa Jag skriver denna tråden anonymt för att ingen inblandad ska känna sig utpekad. Ursäkta långt inlägg. Det är nämligen såhär; jag har...
Svar
10
· Visningar
2 344
Senast: Katara
·
Hundhälsa Ska ta det från början. Hunden är en mellanpudel som just fyllt 1 år. För ca 2 veckor sedan började han få som lite lite våteksem...
Svar
13
· Visningar
4 724
Senast: fijja
·
F
Övr. Hund Va i en stor hundrastgård (den ligger nära en skoj) idag med min lilla Dvärgpinscher. Helt plötsligt kom han linkandes emot mig och såg...
Svar
12
· Visningar
3 624
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp